Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 3 juli 2012 16:38



Tore och Tage  


Just nu chillar vi, onödigt vetande kanske :-) men vad är en blogg utan det :-). Jag lyssnar på "Två soldater" ute på trädäcket under parasollet. Konstigt att man gömmer sig för solen när den väl är framme :-). Egentligen skulle jag inte chilla utan måla klart garaget. Men men det är ingen som stjäl det arbetet ifrån mig och idag är det för varmt för att måla :-). Som ni ser på bilden ovan så är knutarna på garaget fortfarande svarta men under sommaren ska de bli vita.


Igår var det veckans trimning på schemat så nu återstår det bara utställningsputs på dogsen lite senare i veckan. Planeringen är klar för resten av årets utställningar :-). Det jag saknar när jag anmäler till utställning hos en del länsklubbar är att man inte kan betala för parkeringsbiljett och katalog samtidigt som man betalar anmälningsavgiften. Ett I-landsbekymmer jag vet :-).


Jag letar hanhundar och det är ett trevligt nöje. För mig spelar det ingen roll vad hanen kostar i språng eller i valpavgift utan det viktigaste för mig är vad det blir av kullen i slutändan och inte hur mycket eller hur lite jag ska betala hanhundsägare. Jag skänker ju inte bort mina valpar utan tar betalt för dem. Ja, skänker kanske jag gör när jag sätter ut hundar på foder och sen inte använder dem i avel :-). Jag vill inte ha många hundar hemma och då blir alternativet att placera hunden hos fodervärd istället för att spara dem hemma i flera månader och se hur de utvecklas och sen sälja dem om det inte blev som man tänkt sig. Oekonomiskt kanske :-) men hela hobbyn/livsstilen är oekonomisk :-).


Just nu funderar jag på hanar till Sixtens syster Brackets Tant Strul "Myggan" som jag har tänkt para nästa år. Först ska hon MH-beskrivas och ställas ut. Ja, det är lite av det som jag funderar på när jag chillar under parasollet :-).


Kram alla vänner!




Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards