Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Annelie Finnebäck - 2 juli 2012 08:09

 


I helgen har Kaspelix-Joel bott hos mig och vi har ägnat oss åt trädgårdsarbete och hundutställning. Precis som med pälsvård på hundarna så kan man ägna timmar åt trädgårdsarbete. Men min tid är begränsad och hundarnas motion och pälsvård prioriteras framför trädgårdsarbete. Men i lördags var det dags och tack vare Joel så hann vi med på att-göra-listan vad gäller trädgården. Jag kommer aldrig tillhöra minoriteten som är ute kl. 08.00 i semestertider med trädgårdsredskap som låter och väcker upp hela grannskapet.



efter ett par timmars trädgårdsarbete, vad smakar bättre än en kall Coca-cola  


Igår morse gick vi upp tidigt och åkte till Borås för SKKs hundutställning och ställde ut Tore och Sixten. Resultat hittar ni på hemsidan. Tack Christina Ling Larsson som hjälpte till att visa Tore i bästa hane då både han och Sixten vann sina klasser med CK. Tack även för den goda sallad du bjöd på och platsen i ert tält!



älskar denna blomma som jag inte minns namnet på just nu, var min mormors favoritblomma  


Tack Kaspelix-Maria för Tore, en helt underbar hund och att jag fick låna Kasper som är pappa till Sixten! Uppfödning är möjlig först när andra uppfödare delar med sig av det bästa de har och till den gruppen uppfödare hör Maria!



den växer och frodas i en av mina pallkragar och ställer inga höga krav på mig :-)  


Förhoppningsvis är Tores syster Nora dräktig och då får kennel Kaspelix en kull med peppar/salt valpar i början av augusti. Pappa till den kullen är Lucky Little Buddha Maly Kavalir och det är samma hane som till min Messi.



två nya utställningskoppel blev det från Kennel Canine Connection  


Vi träffade även Anneli som har kennel Canine Connection som säljer Hundgott (torkad lever och torkad lunga utan tillsatser) och som även säljer handgjorda utställningskoppel. Jag har sett mängder av bilder på utställningskoppel som i och för sig är fina men jag har svårt för att det är så mycket pärlor och glitter. Det är dvärgschnauzer jag ställer ut och vill att de ska synas och inte kopplen så när jag såg Annelis koppel som är mer stilrena så köpte vi ett par.



pioner  


Vi var glada igår när vi åkte hem och ännu gladare blev jag när jag läste ett meddelande från en valpköpare som har en kullsyster till min Trolla och som skrev att hennes hund är det bästa som hänt henne! Sånt värmer verkligen i hjärtat!


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards