Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Vilken dag!

Av Annelie Finnebäck - 22 juni 2012 11:08


Trolla  


Vilket fantastiskt väder idag! Av någon anledning är jag mentalt kvar i maj månad. Fattar inte varför men när jag går tillbaka i mitt bildarkiv så hade växter och buskar blommat ut mer i juni vid den här tidpunkten förra året jämfört med årets juni. Midsommarbilden ovan är på Trolla från förra året så den kommer ni få hålla tillgodo med ett par år framöver. De är inte så tjänstvilliga som modeller mina hundar. Sitt stanna kvar när jag fotar fungerar inte särskilt bra. Skulle jag lyckas få Sixten att sitta still så skulle han skaka av sig kransen på en gång och med två nafs så skulle den vara spridd för vinden :-). Tage och Tore ser ut som två ledsna cockerspaniels med kransen på huvudet så det ser mer ut som om de hade taggtråd på huvudet.


 


Jag ser fram emot att jobba som ringsekreterare. Någonstans i kalendern ska man väl lyckas peta in lite såna uppdrag. Jag kommer inte tillhöra dem som blir sura över att bli avbokad. Det är knappast dagen innan man blir avbokad. I avtalet man tecknar med klubben så framgår det vilka anledningar man har rätt att annullera uppdraget. Ett av dem är få hundar och få hundar på en utställning innebär färre domare och färre ringsekreterare. Självklart ska man inte ha arvode om man inte jobbat. Ta inte semester eller tacka nej till något annat för att jobba som ringsekreterare för ingen arrangör kan garantera att man får komma och jobba. Om jag avbokar platserna på ett hundpensionat som jag bokat för att åka och jobba så inte kan de räkna med att få betalt om allt är avbokat utifrån vad vi avtalat.



ljudboken jag lyssnar på nu

  

Sixten har fått sin veckotrimning fixad nu på morgonen och Tore får sin ikväll. Nu inväntar vi familjen för att umgås utan midsommarstång, utan små grodorna och utan nubbar. Istället blir det coca-cola, vatten och en härligt stor och god sallad med allt möjligt i.


Kram alla vänner!

 
 
Elin

Elin

25 juni 2012 20:39

Vilka fina bilder du har på din blogg! väldigt söt hund måste jag säga! :D

http://ellinb.bloggplatsen.se

Annelie Finnebäck

25 juni 2012 21:43

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards