Alla inlägg den 29 april 2012

Av Annelie Finnebäck - 29 april 2012 20:30


Jag är helt hooked på ljudböcker! Storytel.se har världens bästa app så det är hur smidigt (och lagligt) att lyssna på sin Iphone. Det och trimning har jag på hjärnan. Ja, igår hade jag även grillade revbensspjäll på hjärnan. Jag åkte runt i tre mil innan jag hittade en affär som hade det. Flera ton av grillad kyckling hittade jag men stenbock som jag är så hade jag bestämt mig för revbensspjäll, tack Coop i Garphyttan. Nej, jag är inte galen bara manisk ibland :-).


  

 En av ljudböcker jag nyligen lyssnat på


Brackets Don’t Mess Around ”Messi” är redan tre veckor på tisdag och snart ska han få träffa familjen han ska bo hos. Jag har lite svårt att lägga ut bilder på min hemsida. Webbmailen är inte överens med min webbläsare alla dagar. Så ibland funkar det och ibland inte. Tur man kan läsa mail via Iphone. Bilderna har jag laddat upp via en annan dator så ni får se de senaste valpbilderna här på bloggen. Och ibland kan jag ladda ner bilder via FB och ibland inte.



Jag har blivit bättre på att säga nej. Ja, jag är väldigt bra på att säga nej men det är ändå en ständig träning. En del människor glider genom livet på en räkmacka och lyfter inte ett finger för att hjälpa till. Min tid ska jag lägga på mina hundar så får de lata börja jobba lite. Jag tror ju inte att det blir ändring på den punkten i det här fallet :-). Lika troligt som jorden helt plötsligt skulle bli fyrkantig :-). Jaja, vilket fall så är det inte mitt bekymmer. Min tid är viktigare än pengar så jag väljer noga vad jag gör med den.



Igår var det årets utställningsdebut och jag & Trolla var i Västerås. Runt ringen fanns det många vänner så årets utställningsdebut blev väldigt trevlig. Utställningsschemat för året är fastlagt och min partner in crime, Kaspelix-Maria var upptagen på annat håll så då anmälde jag endast Trolla. Anmäler man flera hundar så måste man vara två, så man har hjälp med att borsta upp och hålla hund och även hjälp med att visa om det skulle gå bra för flera av dem. Det kändes riktigt lyxigt igår att ställa en hund och så hinna vara social.


Idag har vi njutit av det härliga vädret här hemma! Trolla roar sig med att ta alla saker från Sixten som han hittar och så gräver hon ner dem. Han står olyckligt och tittar på men det är en smart kille, han låter tjejerna bestämma :-).


Flera har hört av sig till mig och vill ha peppar/salt valp och jag kan hänvisa er till Marie Spångberg, Kennel Capoleias.


Dagens ordspråk:


”Allas vän är allas narr”


Kram alla vänner!



Här är bilder på Messi från 19 april och framåt:


                           

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards