Alla inlägg den 12 april 2012

Av Annelie Finnebäck - 12 april 2012 11:12

Ja, då var årets snabbaste helg över :-). Man hinner mer än få fram påsksakerna så ska de bort. I år hittade jag inte mina påsksaker så det var minimalt att plocka bort. Ibland kan man tro att man bor i ett slott när man ska leta efter något.


 
Notisbladet och påskgodis var en bra kombination


  

Underbara Virus körde på lyxvarianten och fick en valp. Lite skillnad mot 9 förra gången :-). Jag misstänkte att Virus inte skulle få så många valpar som vid sina tidigare två kullar då hon inte alls varit lika stor. Det är tråkigt att valparna inte räckte till alla trevliga valpköpare.


  


Jag har teman på mina kullar och hade några i tankarna beroende på antalet valpar. Familjen som han ska bo i här i Örebro ska kalla honom för "Messi". Jag fick ett väldigt bra tips på Facebook, Brackets Don't Mess Around. Jag vill egentligen att mina valpar ska ha svenska namn men vad gör det att ha ett engelskt namn :-).


  

I veckan började också kursen för certifierad utställningsansvarig. Det är inte lätt att pussla ihop övriga livet med att vara uppfödare  men tack vare Kaspelix-Maria så får jag ihop det. Medan jag var på kurs häromkvällen så var hon hemma hos mig och gjorde Virus och Messi sällskap. Tack!


  


Det är tufft och krävande att ha en valpkull varför jag tyckt att det räckt med en kull per år. Det är inte bara själva veckorna som man har valparna hemma som är krävande. Utan det tar tid med valpköpare både före och efter leverans vilket hör till. Men i och med att det bara blev en valp så känner jag att jag har tid, lust och ork med en höstkull :-). Så nu planerar vi för en peppar/salt kull till hösten.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards