Alla inlägg den 4 april 2012

Av Annelie Finnebäck - 4 april 2012 21:57


valphagen på plats och sakerna på hyllan ovan är borttagna


Förra veckan var riktigt bra och inget lutar åt att denna vecka blir sämre :-). Ro i kropp och själ och trevliga aktiviteter, vad mer kan man begära :-). I torsdags anordnade Örebro läns kennelklubb brush up för ringsekreterare och även vi som är under utbildning var välkomna. Igår kväll var det styrelsemöte med samma klubb.


     


Det finns en del negativt med klubbarbete, jag skulle ljuga om jag påstod något annat. MEN det finns också väldigt mycket positivt och det väger över med råge. Man får exempelvis ta förtalskampanjer med ro. Jag hetsar inte upp mig när sånt når mina öron utan jag vet sanningen. Min fasta övertygelse är att det sunda förnuftet vinner och det har det gjort hittills. Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen, hälsan tiger still. Oftast är det en liten klick människor som får synas en stund genom att på alla möjliga sätt försöka smutskasta någon. Låt dem hållas, vem kommer att komma ihåg dem i framtiden? Klubbarbete har inget med att vinna i ringarna eller att få utmärkelser som en del tycks tro. Även här är det en liten klick människor som har en fast övertygelse att det är så. De kan inte ha mer fel och dessutom idiotförklaras då bland annat domarkåren.


Jag lägger ner många timmar i veckan på att motionera och trimma mina hundar inför utställning och en sak är säker, för mitt tävlande skulle det vara en stor fördel om jag slutade med klubbarbete för då skulle jag kunna trimma mer och/eller fler hundar och därmed ställa ut fler. Nu har jag två brinnande intressen, utställning och klubbarbete så jag får vackert se till att de samsas :-). Det innebär ibland sena kvällar framför dator med jobb eller sena kvällar i trimhuset. Därför har jag lätt att sortera bort energitjuvar för jag vill inte att de ska få knapra på min dyrbara tid :-).



Brackets Sixten Redlös "Sixten" på MH, protokoll och bilder hittar du här.  


I helgen har det varit besök av valpintressenter och i lördags morse var det mentalbeskrivning för Sixtens del (Brackets Sixten Redlös). Kaspelix-Maria med familj var på plats för att fotografera. 13 maj ska flera av Sixtens kullsyskon mentalbeskrivas. Lite skönt att ha Sixtens MH klart så kan jag den 13/5 bara koncentrera mig på att titta på hans kullsyskon.


Efter mentalbeskrivningen blev det shopping på Ikea. Nya handdukar och plädar inhandlades inför valparnas nedkomst. Vad vore folkhemmet utan Ikea :-).



Jag har ingen bra plats i sovrummet för valplådan så den är placerad i vardagsrummet och det fungerar utmärkt. Nu har jag investerat i en luftmadrass VELOUR Comfort med elektrisk pump så jag kan sova bekvämt bredvid valplådan. Den första tiden vill jag sova bredvid valplådan. Inte för att det brukar behövas men det är väldigt mysigt och rogivande. Mannen på bilden medföljde tyvärr inte, tror han hade varit perfekt som kennelpojke :-).


Kram alla vänner!

     

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards