Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Blir man klokare när man blir äldre?

Av Annelie Finnebäck - 21 december 2011 17:01

 


Blir man klokare när man blir äldre? Mitt svar är att det inte har hjälpt alla att bli äldre :-). Lär man inte av sina erfarenheter och inte heller av andras erfarenheter så spelar det ingen roll hur gamla de blir.


Helgen som gick var i mitt och hundarnas tecken :-). Bland annat läste jag en pocketpocket. Nu känner intresseklubben att de måste anteckna :-). Den heter "Svensk Maffia fortsättningen". Jag har läst första boken och har nu läst andra delen. Läser man dessa två böcker så får man lite perpektiv till den skrämselpropaganda som bland annat Aftonbladet och Expressen ägnar sig åt. Ja, det var flera skjutningar i Göteborg under en tid, en skjutning är givetvis en för mycket. Men ett gäng sköt på ett annat gäng. Läste man rubrikerna så kunde man tro att man inte kunde gå ut på gatan i Göteborg. Det är så lätt att tro på det man läser och hör. Man tror att den som är journalist vet vad han skriver om i en stor tidning och att det han skriver är sant. Men dessa två böcker beskriver händelserna bakom rubrikerna. Avslöjar också journalister som inte gjort sin hemläxa. En väldigt enkel hemläxa som man struntade i för det skulle förmodligen inte bli en artikel om de gjorde sitt jobb. Läser man svensk maffia så förstår jag varför journalistkåren har dåligt rykte. 


En vän till mig har i sin tur en vän som bor utomlands och min vän fick frågan hur hon vågade bo i Örebro. Ja, även min favoritstad Örebro har haft sina rubriker. Jag känner mig trygg och tror även att Örebro är en tryggare stad än den Europeiska huvudstad min väns vän bor i. Så visst spelar tidningsrubrikerna på våra känslor. Så återigen, tro inte på allt ni läser. Oavsett om det är vår stora kvällstidningar, privata bloggar/forum mm. Allt är inte vad det ser ut att vara och inte heller så farligt som det framshävs.


Kram alla vänner!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards