Alla inlägg under oktober 2011

Av Annelie Finnebäck - 2 oktober 2011 19:27


Nu är det officiellt höst hemma hos oss

  

Rosa ljung är en klassiker och ett höstmåste för mig. Igår åkte vi flera vändor till återvinningscentralen och mellan besöken passade vi på att besöka Ikea och Bauhaus. På det sistnämnda stället fanns det ljung högt och lågt.



Bauhaus


Vi har slitit ordentligt den här helgen! Städat ur förråd och rensat upp. Framförallt har jag äntligen fått ordning på alla utomhuskrukor/dekorationer som hör till olika säsonger.

Jag kan inte förstå varför jag samlar tomkartonger och emballage i garaget när jag faktiskt dagligen passerar en återvinningscentral och två återvinningsstationer...varför inte göra något som man kan skjuta på till morgondagen :-). Stenbockar gillar ordning och reda så det är inte likt mig men klipper man bara av grenarna som energitjuvarna sitter på så går allt som en dans igen. Jag har klippt av en gren och jag känner hur jag numera behåller min energi.

  


Hela min kropp skriker efter en Iphone 4 när jag ser ovan suddiga bild. Majoriteten av mina vänner säger att jag ska vänta på en 5:a. Får väl se hur länge jag står ut. Men ovan visar i alla fall mitt nya nyckelskåp som jag vunnit på Tradera. Det finns så många kreativa människor som säljer sina verk på Tradera. Har man tur så kan det bli prisvärt.

  


Ja, även Sixten har deltagit i trädgårdsarbetet :-) Nej, tavlan hänger inte snett. Jag vet vad som triggar mina vädursvänner :-). Men försök att ta en bild på Sixten-som-har-svårt-att-vara-stilla-om-det-inte-är-så-att-han-sover :-). Om nu någon tror att en utställningshund sitter stilla på en piedestal hela livet utan att få smutsa ner sig och vara en "riktig" hund, kan nu tänka om :-).

  

 

Ovanstående bild är ett av mina senaste fynd på Tradera. Jag vill ju bara ha vitt här hemma så jag vet inte hur det gick till när jag budade annat än att jag är beroende av Bruka design :-). Jag vann naturligtvis också utan att veta vad jag skulle ha den till. Men efter helgens trädgårdsarbete så slog det mig att jag kunde ha fröpåsar i den.


Dagen avslutades med badning/trimning av Tage och fika tillsammans med några vänner. Ibland undrar jag hur man skriver, klart det var med vänner. Vem sitter och fikar med ovänner :-).


Ikväll blir det "Mördare okänd" följt av "Ont blod" på SVT1. Engelsmännen gör bara så bra kriminalserier. Danskarna är inte så tokiga på det heller.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 1 oktober 2011 08:05


Jag utlovade mina FB-vänner en bild på soffan i dagsljus så här får ni några bilder. Soffan är inköpt på Träsmak på Fredsgatan i Örebro.


Även att jag bott i Örebro i 14 år så hittar jag inte riktigt överallt. I torsdags kom Maria med familj för att följa med mig och hämta soffan på lagret. Jag knappade in adressen på min Ipone och så gjorde även hon. Vi körde fel även om Maria anser att felet var mitt. Men jag satt i baksätet och hon körde, i och för sig efter mina direktiv, men sitter man i samma bil så blir det vi. Jag fick en rak fråga när vi åkt runt Universitetet - Annelie, vet du var vi är på väg, kommer vi att kunna vinka åt Lena Hugestam kanske? Ja, ni som läste ett av mina blogginlägg efter vår tur till Jönköping förra året då Zlatan blivit champion och Tage BIR så missade vi en avfart och fick en 12 mil längre resa hem via Lena Hugestams Linköping.



Vi hittade i alla rätt till slut och åkte hem till mig och monterade den. Jag är i alla fall kär i min nya soffa. Det som saknas nu är en matta. Det gäller att hitta rätt färg på mattan och känner jag stenbocken rätt så kan det ta tid :-).



På bilden så ser man att gardiner är numera skippat. Förr sydde jag alltid nya gardiner till alla fönster en gång i månaden. Nu trimmar jag istället :-). Vill ha enkelt och funktionellt och givetvis vitt :-).


  
Två favorittidningar!  


Igår blev jag bjuden på Thaimat hemma hos några vänner och jag och hundarna kom hem sent. Jättegod mat!


Idag ska jag och en kompis åka några vändor till återvinningscentralen, fixa med ved och göra lite trädgårdsarbete. Sen blir det trimning av hundarna.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards