Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Har du tid att leta efter mina misstag

Av Annelie Finnebäck - 28 oktober 2011 18:43


Arken Zoo i Karlskoga  


Igår bjöd Helene på Arken Zoo i Karlskoga in till näringslära med representanter från Eukanuba. Självklart var jag på plats och fick även träffa Senad och Jakob. Mina hundar äter Eukanuba och jag är väldigt nöjd med fodret. Jag har varit på urinstensföreläsning två gånger och fått samma information varje gång då frågor om foder som finns till försäljning för dvärgschnauzer hjälper. Svaret har varit - nej, det går inte att förebygga bort urinsten. En hund som bildar urinsten är vad veterinären kallar, stenbildare och kommer ändå att bilda stenar. Det säljs foder som ska få hunden att dricka mer vatten. Men vad är det i fodret som får hunden att dricka mer? Tack, Eukanuba för att ni inte säljer dessa foder.



Jakob som jobbar för Eukanuba


Ni som känner mig vet jag att jag ogillar falskhet och jag ser rakt igenom direkt. Varför måste människor vara falska? En rent freudiansk fråga. Jag lägger ingen energi på det eftersom jag lärt mig att snabbt sortera bort energitjuvar. Jag undrar ändå vad det är som gör att behovet av att vara falsk växer fram. Ungefär som man undrar vem som beställde att det skulle ösregna. Vad är grunden till det, planerar man hemma innan man har kontakt med människor hur man ska bete sig eller faller det sig bara naturligt? Vet de inte om att leendet de har inte når ögonen? Att masken krackelerar trots det påklistrade leendet när de inte får sin vilja igenom. När man kommer till mig så får man vackert kalla handen. Andra steget när man inte köper falskheten så är det härskarteknik som används....och inte heller det gick på stenbocken, ha ha ha. Nivå tre är tydligen att tjura som en barnunge oavsett ålder...och inte heller det fungerar på en stenbock :-).


 


Älskar ovan bild som är lånad från Facebook! Så sant så! "Har du tid att leta efter MINA misstag - betyder det att du är avundsjuk". Kan också innebära att du är bitter, ensam, har för lite att göra.... Ja, det är inga av mina vänner som beskrivs. För mina vänner är underbara och har fullt upp med sina hundar och med det som kallas livet. Jag pratade igår med en som också har Kay Pollacks bok "Att välja glädje". Den kan jag rekommendera!


Imorgon blir det trimning med en kompis. Men snart ska det bli fredagskväll här hemma. Fattar inte var veckan tog vägen :-).


Kram alla vänner!

 
 
matilda

matilda

29 oktober 2011 16:31

har sett det "ordspråket" en gång förut, och tkr att det är så sjukt bra! allt är lixom sant. ;)

http://www.storyofmatilda.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards