Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Den som dräper

Av Annelie Finnebäck - 26 oktober 2011 20:51


Bjöds på god-fika på ÖBKs styrelsemöte förra veckan  


"Den som dräper" är en dansk kriminalserie som jag varmt kan rekommendera. Jag skäms inte för att jag tittar på TV eller numer på SVT-play eller TV4-play. För en del är det fult att sitta ner men så är engelska och danska kriminalserier min enda last. Tycker mer synd om de som har alkohol som last. Till slut så märks det tydligt när de pratar och skriver att de skulle skippat den lasten för flera år sedan. Gemensamt för de med alkoholproblem är att alla andra runt om ser hur det ligger till.


Jag har hittat till en jättebra blogg. Den är inte politisk korrekt utan skriven från hjärtat. Den är fylld med olika ämnen precis som en blogg ska vara. Min tid är värdefull så jag väljer med omsorg vad jag läser och denna har klivit upp i favorittoppen. Kärringtjafs och elakheter väljer jag som alltid bort. Varför lägga livet på sånt som luktar bitterhet... jag tillhör inte dem som vill lyssna på skitprat och än mindre vill jag läsa om det. Nej, fram för människor som är aktiva med sina hundar, som har ett liv och delar med sig av sin vardag helt oprentiöst. Det lär oss alla att ingen är perfekt. Varför ska man sträva efter att vara så duktig och perfekt. Som en annan kompis sa, spelar ingen roll vad man gör, man har ändå ändan bak för de som ständigt letar fel.


Mindfulness kan jag rekommendera! Stenbockar är målinriktade och gillar inte flum men jag kan lova att det här fungerar jättebra!


Kram alla vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards