Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Jag ler

Av Annelie Finnebäck - 23 oktober 2011 19:55


Brackets Ingen Regel Utan Undantag "Viggo"     


Fick en bild  i veckan via SMS från Viggo som bor i Småland. Bilden blev lite mörk och suddig när jag laddade upp den i bloggen men jag är inte mindre över honom för det. Viggo är från Virus första kull och var ensam kille med fem syrror och vilket namn passade inte bättre då än ingen regel utan undantag. Viggos familj stortrivs med honom och har bara superlativ att säga om honom. Pappa till Viggo är Tage. Det är det här som är glädje med uppfödning, att få se en valp födas och sedan utvecklas till en fantastisk trevlig unghund. Ska försöka få med honom på vårens uppfödar-MH. 



Jag har bloggat lite dåligt de senaste dagarna. Det beror på att veckan har varit ovanligt intensiv med att fixa det sista inför ÖLKKs anatomiföreläsning som startade i fredags kväll och avslutades idag söndag och mentalbeskrivningen som var i lördags. MH-bana byggs kvällen innan för att spara tid på morgonen.



Tages systerdotter Bibbi (Kaspelix Rainstorm) arbetar med fokus på båda spökena  


Direkt när det ljusnade i lördags morse var det en Risenschnauzer som var först ut och sen var det 9 dvärgschnauzer. Tack till alla som bidrog med hundar. Det är roligt att se våra små skäggiga råtthundar bli beskrivna. För en gångs skulle var jag inte figurant. Ryggen och handleden tillåter inte det.




När banan som jag fick hjälp med att bygga av vår MH-guru så var det bara att rumstrera om inne på Örebro BK inför 25-30 deltagare som skulle gå anatomikurs som Örebro Läns Kennelklubb anordnat. Fredagkväll, lördag och söndag dag var det anatomikurs. På söndagen stack jag emellan med föreläsning om mentalitet med Ingrid Tapper som Dvärgschnauzerringen anordnat. Tyvärr bara tre deltagare men inte mindre givande för oss som var där. Ingrid Tapper är väl värd att lyssna på.



En något mörk bild från fredagens kurstillfälle men så blir det med Iphone 3 :-)        



lördagens goda efterrätt


I lördags kväll var jag bjuden på middag. Vi åt gott och pratade och hade hur trevligt som helst.   


Om det saknas ord i bloggen eller något är felstavat så beror det att jag är helt slut. Men slut på ett positivt sätt. Det har varit mycket förberedelser både till kursen och MH:t men det är det värt. Ingen eller inget kan ta ifrån mig glädjen att bidra till ideellt klubbarbete. Vet inte hur jag ska klara mig utan att prata eller SMSa med Felicia flera gånger per kväll, ha ha ha. Jag går runt och ler fortfarande även att jag trött. Helgen har verkligen fyllt på batterierna med positiv energi! Har jobbat med flera fantastiska människor! Människor som aldrig ser problem utan bara lösningar. Många skratt har det blivit och det vet vi ju förlänger livet! Felicia och jag skildes åt vid klubbstugan med att planera för nya kurser :-).


Kram alla vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards