Alla inlägg den 4 september 2011

Av Annelie Finnebäck - 4 september 2011 19:23

   favoritdrycken!


Jag har en vän som för många år sa "ett cert till och så är hon champion och sen behöver jag inte ställa henne utan kan börja tävla om cert med nästa tik. Öhhh...nej sa jag du måste fortsätta och tävla med henne i championklass och så blev det och sen blev det några fler att tävla med, och några till...


Det är lyxigt att bara trimma en hund och bara visa en hund på utställning. Men någonstans på vägen försvinner förnuftet och klokheten och man blir medlem i klubben "pusha gränserna". Samma vän som ovan tävlade i Holland fredags och lördags, åker direkt till Öland och tävlar i BIS-finalen med Rico på söndagen. Jag trodde det var Maria som tävlade med Rico på söndagen men man hinner inte med i svängarna.


Jag har andra vänner som antingen alltid haft förnuftet och klokheten i behåll och så har jag dem som blivit visa av erfarenhet och inte har ett helt knippe hundar med länge. Oavsett hur vi gör så har vi alla väldigt roligt!


Ikväll blir det "Mördare okänd" på SVT kl. 21.00


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 4 september 2011 18:53


Jag har lånat en bild från Velvet Dandy's hemsida;
Joel med Rico och Joline med Dilba  


Jag hade tänkt mig sovmorgon imorse men kl. 06.15 var hjärnan pigg :-). Jag håller på och pusslar med min planering och några pusselbitar måste på plats innan jag kan bestämma datum för höstens kennelträff.


Jag vill gratulera mina vänner Velvet Dandy’s till helgens framgångar! Veronica har tävlat i Holland i helgen med CH. Velvet Dandy’s Dipsy ”Dandi” (min affenkärlek) och CH. Velvet Dandy’s Upsy Daisy ”Dilba” vilka blev BIR och BIM första dagen. Andra dagen blev båda vice-Europavinnare 2011! Maria Borg och affenpinschern Rico har varit på Öland och vann grupp-2 igår och idag i BIS-finalen blev de BEST IN SHOW-2! Det är inte lätt att få en liten hund att synas i dessa sammanhang men Rico lyckas gång efter gång!


Min prins Tage som blivit trimmad idag ligger bredvid mig och jag tror han känner sig rätt nöjd med livet. Promenad i skogen, pälsvård och mys är inget han har något emot. Sixten fick också lite pälsvård idag. Inte för att han behövde utan för att han ville. Igår på trimkursen kunde han inte förstå varförhan inte fick stå på trimbordet. Han blev så nöjd när han fick vara på bordet idag.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards