Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Annelie Finnebäck - 28 augusti 2011 18:38

 

Vi hade tänkt vara i Backamo på utställning men det hade krävt att jag kunde läsa ordentligt :-). Jag trodde det stod att anmälan gick ut 8 augusti men det visade sig vara den 3 augusti. Vi har i alla fall haft en trevlig och avkopplande helg på hemmaplan. Jag har trimmat Trolla, Virus och Tore och fixat lite här hemma idag.


  


Ikväll har jag tänkt att samla på mig några vuxenpoäng och göra en kantarellpaj med Västerbottenost och soltorkade tomater.



Sällan jag köper smör men det här är bara bäst!  


Sen ska det även bli smörstekta kantareller i tunnbrödsrulle!


Ps. Lördag 3/9 har vi trimkurs för Dvärgschnauzerringen, se ww.dvargschnauzer.se


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 28 augusti 2011 09:54


Bästa vänner Trolla och Sixten  


Tack till ytterligare en uppfödarkollega! Jag hade sett en valphage i Ransäter och tänkte att jag skulle komma ihåg namnet. Eller hur, det gjorde jag ju inte . Tack Sussie för länken http://www.dragongarden.com/valphagen.html Det var precis den jag sökte efter. Såna får det bli till vår nästa valpkull. Två som man sätter ihop till en. Tack för alla andra tips som jag fått från flera av er!


 

Igår var det soffmys (längtar till min nya) med tända ljus överallt och ”Kommissarie Barclay” på SVT. Även om hösten inte är här än så är mörkret på plats på kvällarna. Ett Svt-play tips till….”Tack för musiken”. Har börjat se första avsnittet, helt fantastiskt bra! Niklas Strömstedt är programledare och är en av få som lyckas med att få sina gäster i centrum.


 


Nu ska jag surfa lite och sen ska det bli trimning. Här regnar det och då passar det perfekt att trimma.


 Fotat hos en vän i somras, doftljus från partylite och i
bakgrunden ett klokt ordspråk

 

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards