Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Annelie Finnebäck - 25 augusti 2011 12:15

Lägligt :-) skulle rubriken vara om jag kunnat skriva någon. Tänka sig hur vissa saker "råkar" sammanfalla. Kan säkert någon svara på som läser min blogg :-). Är det någon som vet vad det kostar att riva ett hus som är fallfärdigt så inga ungar rör sig där och gör sig illa. * Ler *. Kram till alla er som satsar allt för att era barn ska må bra och som håller tillbaka ert eget ego. Kram alla vänner

 
Av Annelie Finnebäck - 25 augusti 2011 07:18

  


Vi har valt att utfodra våra hundar med Eukanuba. Bra storlekar på säckarna och innehållet passar hundarna utmärkt.



Jag har lagt lite av min fritid på att planera aktiviteter för Örebro Läns Kennelklubb. Jag tror att utbildning är jätteviktigt. Som uppfödare finns det givetvis sånt man inte kan lära sig på ”skolbänken”. För mig är det inte viktigt hur länge man haft sitt kennelnamn, det är inte det som ger erfarenhet. Det säger inget om hur aktiv man är som uppfödare, vilka kunskaper man tagit till sig mm. I länsklubben har vi intressanta föreläsningar på gång och uppfödarutbildningar, jättekul! Man blir aldrig fullärd! Det är förmodligen en av orsakerna till att jag föder upp. Man lär sig alltid något nytt, man får analysera, planera och tänka. Och givetvis snusa med små valpar och se dem utvecklas.



Just nu börjar våra planer för nästa års valpkull ta form. Hane, tema på valpkullen….mmm…trevlig hjärngympa :-). När planerna är klara så läggs de ut på hemsidan.


I Hundsport special läste jag att genomsnittet var 10 år för en uppfödare. Det är ingen dans på rosor att föda upp hundar. Det är väldigt roligt men tar också mycket tid i anspråk. Jag skriver inte avelsmål på min hemsida för det är en självklarhet att föda upp friska och mentalt bra hundar. Jag känner ingen uppfödare som satsar på motsatsen.


Perspektiv återigen...jag måste ärligt säga att små människor vars alla handlingar också blir små försvinner allt längre ut i periferin. Bleknar...försvinner...vad hette de nu igen?....Ingen kommer ihåg...


Kram alla vänner, en del av er behöver extra kramar just nu!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards