Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Annelie Finnebäck - 15 augusti 2011 20:48


Om du har ett förstoringsglas så kan du se Maria och Tore som andra
ekipage från vänster. Jag vill ha en Iphone 4 nu! 


I helgen har jag arbetat i Info på länsklubbens utställning i Askersund. Det är många som besöker oss för att fråga om hundköp mm. Det är alltid lika roligt och så är man alltid lika trött när man kommer hem. I år stod jag över den traditionella middagen på lördagskvällen och åkte hem med hundarna och gick en skogspromenad. Efter det blev det fötterna högt framför datorn och ett engelskt kriminaldrama i två delar ”Onda cirklar” som visas på SVT Play till någon gång i september. Igår kväll somnade som ett barn redan vid 20-tiden, minns inte när det hände sist :-).



Jag gillar verkligen Ikea! Jag var på Ikea i fredags för köpa vagnen på ovanstående foto som vi skulle ha utställningskatalogerna i. Vilken affärsidé - går för att köpa en sak men handlar och betalar för fyra saker :-). Jag hittade muggar som ska med på utställningar och blommor som aldrig kommer att vissna och dö. Jag blev nöjd och det blev förmodligen Ikeas ekonomer också :-).


  



 


Jag får ibland frågan om jag lägger ut alla resultat på hemsidan och det gör jag. Till Askersund kunde jag inte anmäla alla fyra utan bara två eftersom jag själv skulle jobba där. Därför finns det bara resultat för två hundar. Tore visades av Maria och Sixten visades av Joline. Tack för hjälpen!


Vill man se utställningsresultat för samtliga hundar som deltagit på en utställning går man in på SKKs hunddata och väljer sök tävling. I fältet för årtal skriver du 2011, i rullisten väljer du hundras och i den andra rullisten väljer du vilken typ av tävling/prov du vill se. När man fått upp den tävling man vill titta på kan man klicka på en hunds namn för att komma till den hundens samtliga tävlingsresultat. Så snart efter att alla klubbar rapporterat in resultaten finns det att tillgå där. Jag tycker Svenska Kennelklubben verkligen är på framkant när det gäller IT. Ja, inte bara IT naturligtvis utan även mycket annat.


Vi säger grattis till Veronica och Maria (Kennel Velvet Dandy’s) som vann grupp-2 på lördagen för domare Leni Finne.


Ps. Jag har fått mycket positiv feedback om mitt inlägg om pipleksaker.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards