Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Annelie Finnebäck - 8 augusti 2011 17:33

   Ett tält på tork


Vad gjorde jag på min lediga dag i lördags? Jo, gick långpromenad med hundarna och sen fick Tage, Doxa och Virus som inte skulle ställas ut i Vallentuna ett helbad. De övriga fick bara benhår och skägg badat. Sen var det bara att gå upp på söndagsmorgonen och göra om den sistnämnda proceduren .


Igår hade vi en trevlig utställningsdag i Vallentuna. Jag hann knappt prata med mina vänner för efter peppar/salt bedömningen försvann jag till affenringen. Vi hade med Affenpinscher och visade åt Veronica och Maria (Kennel Velvet Dandy’s). När jag visade Affenpinscher så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Men vem har sagt att det alltid är glamour att ställa ut hund . FINUCH NUCH SEUCH AMCH BISS KBHV-10 Velvet Dandy’s Dipsy "Dandi" blev andra bästa hane. Vilken fantastisk Affenpinscher han är, så parallell och med ett underbart uttryck och härlig attityd. Jag har blivit kär!


Marie-Louise, kennel Kissmeth har ett av de största hjärtan jag vet. Tänker alltid på allas välbefinnande, glöm bara inte bort att ta hand om dig själv också! Många kramar till dig för att du tänker på oss andra. Återigen fick man en påminnelse om vikten av att ta vara på livet.



Sixten BIR-valp och en tik från Elofins blev BIM-valp  


Allt var genomblött när vi kom hem så det var bara att hänga allt på tork. Det är nog första utställningen i sommar som jag varit på där det har ösregnat men man ska inte klaga, man lever och mår bra. Sixten blev BIR-valp men vi valde att hoppa över finalerna på grund av regnet. Tack Yvonne Broberg som lyckades fota en bild på valparna som blev BIR och BIM. De ville bara leka med varandra så med ett varsitt tvåhandsgrepp i samma sekund så blev det en bra bild. Det kommer fler bilder från utställningen men bilderna är i Kaspelix-Marias kamera.


VD-gänget var själva i Svenstavik och sopade mattan genom att bli BIS-1 med en egen Affenpinscheruppfödning på SSPKs utställning för domare Nina Karlsdotter, BIS-4 med sin Schnauzer Nexa och BIS-1 uppfödargrupp med sina Schnauzrar och BIR i sina tre raser. På söndagen blev de också BIR i sina tre raser, deras Affenpinscher Rico BIG-2 för domare Eva Borg Liljekvist, deras schnauzer Ville BIG-3 och deras uppfödargrupp med Schnauzer Best In Show-1.


Ps. Det kommer snart nya delar i Annelie föräldraskola :-).


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards