Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Annelie Finnebäck - 18 juli 2011 15:52


Pariserhjulet på Liseberg  


I lördags var jag i Tvååker och ställde ut. Tanken var att jag och Kaspelix-Maria skulle ha åkt men hennes rygg ville annat. Jag hade anmält fyra hundar till lördagens utställning och kände att jag skulle behöva ha mer än två armar för att fixa det. Jag frågade Maria om jag fick fråga Joel om han ville följa så kunde vi bo i Göteborg och gå på Liseberg på fredagskvällen. Det fick jag och Joel svarade ja när jag frågade.


   Tore


Göra iordning fyra hundar till utställning själv går bra men problemet blir på plats när några går i klasserna efter varandra. Nu löpte det på bra tack vare Joel som såg till att hundarna kom in i rätt klass. Joel skötte även kameran. Tack Joel! Tack till Pia, kennel Bergknallens som hjälpte mig visa Tage i bästa hane. Både Tage och Tore fick CK och skulle in och tävla samtidigt i bästa hane, kärt besvär :-).


         

I fredags kom vi fram till Göteborg och rastade våra hundar och sen åkte vi till Liseberg. Jag bangade efter Jukeboxen och Pariserhjulet. En åkattraktion till så skulle jag ha haft migrän dagen därpå. Joel däremot var betydligt modigare än mig J. Jag kan ärligt konstatera att jag trivs bäst så nära jordytan som möjligt :-). På kvällen åt vi middag och fick skratta gott tillsammans med Veronica och Maria, Kennel Velvet Dandy’s och deras trevliga valpköpare Eva. Veronica och Maria har fött upp Joels Lewis så de hade mycket att prata om.



På hemväg blev det klassiska Sibylla i Alingsås        


Vi har haft en väldigt trevlig helg och ser fram emot Tvååker nästa år igen. Det är en toppenbra utställningsplats!



Kanelbullar á la Carry


Igår åkte vi hem och fikade hos Carry som bjöd oss på rabarberpaj och nybakade kanelbullar. Mjölk och kanelbullar är inte helt fel. Ikväll blir det utställningsmöte med länsklubben inför vår nationella utställning i Askersund. Eftersom jag jobbar på utställningen så kommer Kaspelix-Maria få ta med och visa Tore och Sixten.


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards