Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Du ska inte brottas med en gris

Av Annelie Finnebäck - 13 juli 2011 14:52


En favoritbild i repris, Maria och Tore vinner cert på SKKs utställning i Borås
 
Idag fyller min älskade Tore 1 år. Han flyttade hem till oss dagen före nyårsafton men det känns som om han bott här i hela sitt liv. Genomsnäll, supersträv och rolig! Ja, med dessa kriterier så passar han väl in med de andra här hemma.
 
Tage är född 18 oktober samma datum som min morfar men med några år emellan :-) och Tore är född 13 juli samma datum som min mormor. Tages registreringsnummer är dessutom samma som postnumret till min moster :-). Världen är liten ibland :-).
 

Tore 3 månader oktober 2010
 
Man älskar inte sina hundar mindre för att man har en uppfödning som hobby. Läs igen och tro det eller ej. Hund och uppfödning är en hobby. En hobby som för alla som äger en hund innebär en livsstil med hundaktiviteter av olika slag och mycket glädje. Den glädjen känner även vi som föder upp hund. Jag är inte uppfödare men däremot föder jag upp dvärgschnauzer.
  
Tore nyårshelgen 5,5 månad
 
Nu till något helt annat. Janis Joplin, en ypperlig sångerska och textförfattare som dog för ca 40 år sedan har skrivit en låt om att det är först när du inget äger som du är fri. Låter kanske lite konstigt, men tänk efter. Om du inte äger något så kan ingen stjäla från dig, inte heller förstöra något, du behöver inte oroa dig för något mm. Tänk när någon försöker utöva makt över dig genom dina materiella saker, att det är just, materiella saker. Ryck bara på axlarna och fortsätt med ditt liv.
 

Tore i januari 2011
 
Jag som älskar ordspråk har hittat ett som är helt underbart:
 
"Du skall inte brottas med en gris, grisen tycker om det och själv blir du bara lortig. Don't feed the animals."
 
Kram alla vänner! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards