Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Rubrik? Hmm...kanske korkade människor

Av Annelie Finnebäck - 10 juli 2011 10:15


Favoritblommor i repris  


Visst har vi många I-landsproblem och visst träffar man på människor som saknar perspektiv. Alla har inte föräldrar som har en ekonomi som Joakim von Anka eller ens som medelsvensson. Det som är viktigt för barn och som inte kan köpas för pengar är tillit. Att ha en förälder som ställer upp. Av erfarenhet finns det många föräldrar som trixar och trollar med trollspön för att få vardagen att gå ihop. Det barn inte behöver är förälder som säger nej för att straffa en annan förälder.


Det är inte föräldern som hamnar i kläm utan barnen. När barn mår dåligt så mår även den föräldern dåligt som sätter barnet före sig själv. Men är priset värt detta! Föräldern klarar sig alltid och till slut blir det ett sätt att leva. Barnen då? Vilken relation vill man ha till dem. Det är klart, ser man det som att man slipper skjutsa så spar man både tid och pengar. Vuxet? Själv skulle såna föräldrar inte finnas i mitt liv som vuxen. Vem vill ha sådana mor- eller farfäldrar till sitt barnbarn som bjuder på besvikelse efter besvikelse. Nej, sina barn vill man skydda. Problem som skapas är till för att lösas men förhållandet till sina barn går inte att lösa.


Nanne Grönvall har skrivit en artikel i Aftonbladet om barnfattigdom.

Läsbart för alla föräldrar som struntar i sina barn. Är det detta ni önskar era barn:


http://www.aftonbladet.se/debatt/article13300611.ab


Idag får jag besök av min bror och hans flickvän. Hans flickvän är inte från Sverige så jag skulle kunna skriva en blogg om fördomar och rasism. Något vi inte kände av innan de träffades. Jag och min bror är inte uppfostrade att se människor i färger eller göra skillnad på människor för att de kommer från ett annat land. Nej, vi är uppfostrade med att alla människor har lika värde. Jag är inte lika snäll som min bror så jag hade tagit dessa människor rakt upp och ner med deras fördomar men ni vet uttrycket "reta inte upp en tålmodig man" :-). Min brors bägare kommer snart rinna över så småningom. Ingen behöver oroa sig, hon belastar inte samhället :-). För det är ju det vanligaste argumentet. Hon är lite hundrädd så vi får se vad hon gillar mina dogs :-).


Kram alla vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards