Alla inlägg under juni 2011

Av Annelie Finnebäck - 2 juni 2011 07:51

I nedanstående blogg ska organdonator läsas organkoordinator. Ibland lever min Iphone sitt eget liv :-). Nästa vecka får jag ett nytt modem så jag kan blogga som vanligt. 

 
Av Annelie Finnebäck - 2 juni 2011 07:41

På bilden: bästa Joline med sin häst Polly. Idag ska vi bara trimma och gå promenader. Det är skönt att få lite ledigt mellan alla klubbuppdrag. Även om jag arbetar ideellt så är jag inte tillgänglig för mina klubbar alla dagar. Precis som jag bloggade om att vara uppfödare så skulle jag kunna skriva samma blogg men bara byta ut ordet uppfödare mot föreningsmänniska. Alla människor har gränser och de sätts individuellt och det får man lyssna på och respektera. Sen kan man gilla eller ogilla var människor sätter sina gränser. Jag sätter gränser både i föreningslivet och på mitt arbete. Man är helt enkelt inte tillgänglig på alla tider. Om jag inte gjorde det skulle det bli kaos i min tillvaro. Jag såg ett program häromkvällen på TV4 "Viktorias liv". Ett program om en flicka som fick byta hjärta och vilket helvete familjen under 13 år. Det var inget gnäll där om småsaker vill jag lova. Den personal på sjukhuset som arbetade som organisationsdonator kan jag lova jobbar med ha både jour- och beredskap. Hjärtat är nämligen det organ som kan vara kortast tid utanför kroppen och ingen tid får spillas. Ibland saknar vi nyanser och kräver att alla ska vara tillgängliga men vid närmare eftertanke, hur många av oss är så viktiga att vi måste finnas tillgängliga. Däremot kan vi ha respekt för varandras gränser och ha en trevlig ton mot varandra. Raka och öppna eller som jag skrivit tidigare - empatiskt ärlig istället för brutalt uppriktig. Skillnaden däremellan har helt enkelt med social kompetens. Välj glädje istället för irritation! Kram alla vänner!

 
Av Annelie Finnebäck - 1 juni 2011 20:45

På bilden Felicia. Och bild på vårt kvällsgodis :-). Igår höll jag och duktiga Felicia Jakobsson i Örebro Läns Kennelklubbs ringträning. Det var jättekul så det kommer det bli mer av! 8 och 22 juni kl 18.00-19.30 är det ringträning igen på Örebro Brukshundklubb.  Efter det var det hem och trimma min fodertik Tova. Ikväll har vi ätit gott och har det trevligt i goda vänners sällskap. 

 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards