Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Brackets vs Brackets

Av Annelie Finnebäck - 26 juni 2011 16:06


Glömde ju att visa på den goda efterrätt som Carry bjöd på i fredags. Jordgubbar med strösocker och ovispad grädde 


Dagen idag är en repris på gårdagen :-). Läst böcker och trimmat. Jag har även titta på en dokumenter från SVT.se/play via min Iphone. Kan rekommendera en som är mycket sevärd "Amerikas farligaste man". Det handlar om hur en man avslöjade fyra presidenters osanningar om Vietnamkriget. Hur man vänder och vrider på "fakta" så man får igenom beslut i senaten och kongressen för att starta ett krig. Det visade sig att de underlag som man beslutade om trupper till Vietnam inte stämde med verkligheten. 

 
Det här brukar vi använda till jordgubbar, hallon mm när vi vill festa till det men det väldigt gott med ovispad grädde

 

När man diskuterar politik så dyker oftast frågan upp, är du för eller mot Usa? Allt är inte svart eller vitt. Politik innebär många frågor och vissa frågor hanterar de bättre och medan andra frågor hanteras sämre. Det jag är övertygad om är att som glimmar inte är av guld :-).

 


Brackets vs Brackets :-). På bilden ovan är det Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt) och Sixten (Brackets Sixten Redlös) som har dragkamp om ett tuggben.

  
Sixten "råkade" få med sig en bok ner från bordet som han "råkade" hoppa upp på

  

Sixten är nu 5 månader och 3 veckor. Han är still som ett ljus på trimbordet och när han sover. I övrigt är det full fart :-). Han är ju bara 5 månader och 3 veckor så det är som det ska. Ibland hittar han saker som inte är hans :-) för att i nästa sekund se ut som en ängel, se nedanstående bild. 



Sixten

  
Sixten har gett upp sina djupdyktningar i blomlådarna vilket jag och
Pelagonerna tackar för :-) 


På onsdag ska han på kurs om han går enligt planerna. Han är härlig och vi trivs väldigt bra med honom här hemma. Han smälter in med de övriga och det råder harmoni bland hundarna.


Kram alla vänner!

 
 
Ingen bild

Alexandra

27 juni 2011 01:14

Tittade också på en dokumentär på svt.play för någon månad sen, tror den hette Sanningen bakom slöjan, handlade om hur kvinnor lever i Afghanistan. Väldigt intressant och rörande, vi kanske inte ska gnälla så mycket här uppe i norden. Men tyvärr verkar den inte ligga kvar på svt´s hemsida. Gillar verkligen dokumentärer, man får oftast lite perspektiv på tillvaron.
Kram

Annelie Finnebäck

28 juni 2011 19:06

Ja, nu kommer jag ihåg dokumentären. Jag missade tyvärr den. Vi har det bra i Norden, jag håller med! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards