Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Annelie Finnebäck - 24 juni 2011 09:32

  
Min Trolla med midsommarkrans som jag gjort


Idag är det midsommarafton och ni som läste förra bloggen vet att jag inte gillar midsommar. Men det beror mest på ”måsten”. Man måste köpa jordgubbar, man måste baka en jordgubbstårta, man måste...man måste...man måste :-). Jag har positiva minnen från midsommarhelger, tro det eller ej :-).


Jag minns en midsommarfest hos en av mina nära vänner med ett leende. Det var en brokig samling människor där den yngsta var nyfödd och den äldsta 95 år. Det var allt från f.d Big-Brotherdeltagare till oss svårimponerade hundmänniskor. Ni som känner mig vet att stora fester med främmande människor är inte riktigt min grej. Anledningen till det är att det är så få kvällar man är ledig och då umgås jag hellre med mina nära vänner än hamnar bredvid någon okänd tråkig människa som framkallar gäspanfall. Inbjudan till mig lät ungefär såhär, ”Annelie, ta med dig hundarna hem till oss och fira midsommar, det blir bara vi i familjen”. Ja, eller hur att det bara blev familjen :-). På tågstationen blev jag och mina hundar hämtade av min väns sambo. För hans sambo tillika min vän hade fullt upp med att förbereda maten för alla gäster. Det som bara skulle vara för familjen hade under det senaste 24 timmarna vuxit. Min vän som hade tänkt ta det lugnt under midsommarhelgen gick nu på maxväxel och hade varit vaken hela natten för att baka tårtor. Det visade sig att hela familjen hade bjudit med sig någon eller några :-). Några och någon hade i sin tur familj. Roligt hade vi, och vi skrattar fortfarande åt kontrasternas midsommarfest :-).


   Trollas midsommarkrans innan den hamnade runt hennes hals


Den stackars f.d big-brotherdeltagaren tjatade hela tiden om huset, huset, huset, och återigen huset. Vad pratar hon om viskar en hundkompis, vad är det för hus hon tjatar om. Nä, det tog en stund innan vi jordnära människor fattade vad vilket hus som avsågs. För mig skulle det vara en mardröm att bo i ett hus i flera veckor med främmande människor och det samtidigt skulle visas på TV. Förstår inte riktigt längtan eller vad man strävar efter. Ingen av oss hade tittat på Big-brother och var inte särskilt imponerade så vi var nog inte så roligt sällskap :-).



plockat blommor i min trädgård för att göra en midsommarkrans


Det här med måsten, ni minns att jag ogillade starkt att jag tvingades ha klänning på midsommarafton när jag var liten. Nu har jag gjort det själv :-), det vill säga tvingat på någon något för att få fotografera. Till mitt försvar handlade det bara om några minuter och inte en hel dag. Jag gjorde en midsommarkrans med blommor från min trädgård till Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt). Det slutade med att den hamnade runt halsen och sen fick hon hjälp av Sixten och Tore att bli av med den :-).


 

Notisbladet nr 2/2011, tack Lisa Klang som är redaktör för Notisbladet!


Ni som är medlemmar i Svenska Schnauzer Pinscherklubben (SSPK) och har fått Notisbladet i brevlådan i veckan. Missa inte att läsa Pinschersektionens ordförandens rader ”Facebook med eller utan sprit!”. Det finns även mycket annat läsvärt i tidningen men jag ler fortfarande när jag tänker på ledaren som deras ordförande skrivit. Den är så klok, smart, klockren, huvudet på spiken…osv. Här är ett citat från ledaren som är tänkvärt att bära med sig:


”Använd nätet på rätt sätt! Kanske kan regeln om alkohol jämställas med skrivandet på nätet? Använd den när du är glad och uppåt! Undvik den då du är deprimerad eller arg”.

 

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards