Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Annelie Finnebäck - 14 juni 2011 21:10


   Carmen, Tores kurskamrat - en bullmastiff som är hur lydig och följsam som helst

 

Igår måndag kunde jag hålla ordning på veckodagarna så jag och Tore missade inte vår lydnadskurs :-). Jag vet inte vem av oss som var mest trött i huvudet när vi kom hem :-).


Jag läste en artikel igår om att få köra mot rött. Hmm…köra eller cykla mot rött för bättre framkomlighet? Jag tror inte det. När jag exempelvis cyklar till mitt jobb eller kör bil till mitt jobb så tycker inte jag att det är hög framkomlighet när jag blir inblandad i en olycka på grund av rödljuskörning och måste åka ambulans till akuten. För min del anser jag att det är en omväg till jobbet. Jag tror jag lyssnar mer på trafikexperterna än infrastrukturministern :-). Hur tänker folk egentligen? Finns förmodligen inget svar på det :-).


   En bild i favorit, Sixten och Joline


Ett gott skratt förlänger livet! Jag har fått ett You Tube-klipp på Brackets Kriminella Gitarrer ”Hugo” (Punkbands-kullen): http://www.youtube.com/watch?v=R0GO_-VAhCA (Hugo på råttan).


Idag har jag träffat Brackets Civil Olydnad ”Hilding” (Punkbands-kullen) och han blir lika glad varje gång vi träffas. Han kan redan sitt och ligg. Det finns inget bättre än att träffa valparna som flyttat eller få lite rapporter och bilder om hur det går för dem.


   

Jag har inhandlat lite böcker att läsa under min semester. Trimma och läsa är vad jag planerat in hittills :-).


Det blommar för fullt i min trädgård. Nästa projekt är att plantera en Syrenhäck.



En blomma i min trädgård som jag inte vet namnet på :-)

        Klematis


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards