Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Annelie Finnebäck - 6 juni 2011 21:02

Idag vimsade jag till det :-). Trodde det var söndag och trimmade Tore så vi missade måndagskursen i lydnad. Kanske berodde vimsigheten att jag gått upp tidigt i ottan två dagar i rad? Eller kanske av mental utmattning från bilresan hem? 2 km från Kristinehamn på E18 vänder sig Kaspelix-Maria till mig och säger, du vi kanske skulle tänka på att tanka. Herregud säger jag, det hade jag totalt glömt bort. Jag tankade innan vi åkte och på hemvägen med cert i bagaget så hade jag glömt såna praktiska saker :-). He he he säger Maria och ler....vi kan får inte glömma att tanka för det står att det är 30 km till tom tank. Ni som känner mig vet att jag utsätter inte mig eller min Volvo för soppatorsk. Gud, sväng in i Kristinehamn. Lyser bensinmätaren frågar jag Maria som kör. Maria ler och säger att den har lyst ett bra tag. Du är inte klok säger jag och känner att min harmoni i hjärnan försvann snabbt som attan. Ju mer stressad jag blev desto mer ivrig blev Maria i att skulle förklara "att man kan köra hur långt som helst" fast lampan på bensinmätaren lyser och det står 30 km till tom tank. Ja, nu har vi 20 km till tom tank. Men skojar du med mig säger jag. Hur kan det i ena stunden vara 30 km till tom tank och efter 500 m så är det helt plötsligt bara 20 km. Jag är ekonom, men jag får bara inte ihop det. Vi svänger av E18 in i Kristinehamn och sen frågar Maria, vill du tanka på Statoil, Shell eller på Preem? Driver du med säger jag.  Jag vill ha BENSIN! Det är liksom samma sorts 95 oktan. Från samma oljekälla mm. Ta första bästa bensintank! Sagt och gjort in på Statoil och jag kände att jag hade kontroll igen när jag fick tanka full tank :-). Vi säger grattis till våra vänner kennel Velvet Dandy's som vann Best In Show båda dagarna i Norrköping (SSPK+SKK) med sin uppfödargrupp bestående av Affenpinscher! Tack för att jag och Sixten fick dela tält med er i lördags! Vi säger även grattis till Tores syster Kaspelix Screwdriver som blev Best In Show-1 Valp på en inofficiell utställning idag! Grattis Kerstin!Kram alla vänner!

 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards