Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 22 maj 2011 21:57

   Så här sommarfint är det hemma hos Maria!


Penséer har blivit en av mina favoritblommor för att de är så tålig. Jag älskade vårt vinterväder men jag säger inte nej tack till värme och strålande sol. Jag och Joel har badat och sen trimmat hundar utomhus. Vi har gått promenader och gosat med valpar.


   Världens godaste dryck


Finns det något godare än grillad mat på sommaren. Idag grillade vi inte utan det blev hemlagad pizza och coca-cola istället som givetvis avnjöts utomhus!


   

Dagen avslutade vi med att Maria bjöd på jordgubbar med vispgrädde.


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 22 maj 2011 11:07


Paj med västerbottenost klar kl. 00.40 lördag natt till lördagens MH 


Jag är säkert inte ensam om att anordna uppfödare-MH och stå för kostnaden och ingen från kullen anmäls :-). Men man har fullt upp i livet så är det bara men nästa datum för MH är 22 oktober. En valpköpare som bor utomlands planerar för MH på sin Sverigesemester, toppenbra! Så idag blev det istället fyra hundar från andras uppfödningar beskrivna.


Sixten skulle ha tävlat i valpklass på SSPK i Hässleholm men kom inte dit. Så man kan väl säga att dagen inte blev som jag planerat men den blev bra ändå. Stenbockar och våra planer :-). Det viktigaste tycker jag är att så många dvärgschnauzer som möjligt blir beskrivna, om det sen är mina eller någon annans spelar ingen roll.


Nästa år i mars eller april (beror på när vintern försvinner) så kommer det bli MH för punkbandskullen som föddes 4 januari i år. Så fort jag fått datum så lägger jag ut det på hemsidan och mailar er.


Tack Carry som lagade maten och till Maria som fixade i köket. MH:t var mycket uppskattat av de som gick med sina hundar, jättekul! Jag fick avstå från att gå med Signe idag för att figga istället, hon får gå i höst istället.


Signe bor numera hos fodervärd men vi träffar henne ofta och hon lever livet som en prinsessa. Jag vill ha inte ha många hundar hemma och då är det bättre att placera ut på foder. Jag är väldigt restriktiv när det kommer till fodervärdar. Jag har lärt mig den hårda vägen genom att lyssna på mina uppfödarkollegor. Jag har tre hundar på foder och det är hos mina vänner där jag vet att hundarna får leva familjeliv.


Nästa utställning för oss blir SSPKs i Norrköping och då blir det bara Sixten som ska delta. När jag anmälde så visste jag inte hur det skulle bli med handen. Antibotikakuren är avslutad men handen känns inte riktigt hundra. Det gick att figga utan problem men det kändes i handen när jag kom hem. Ska mina hundar ställas ut så vill jag vara säker på att de ska vara fina i pälsen också. Kan jag inte garantera det när anmälningstiden går ut så anmäls de inte. Det är en regel jag inte tummat på hittills och inte ska göra i framtiden heller. Ni som är stenbockar vet känslan som infinner sig när man överträtt sina principer och man sitter med facit i hand . Däremot att trimma Sixten och putsa honom till utställning var det enda jag var säker på att fixa. Så mina andra hundar får vänta till juli månad.


I fredags var jag först och byggde bana hem och sen åkte jag till Karlskoga och badade och fixade Sixten och sen skulle vi äta gott. Tillbaka till Örebro och så börja laga mat till lördagens MH. Sent på kvällen är inte stenbocken så bra på att läsa :-). Jag läste mjölk istället för mjöl och Joel sa på riktig närkingska "det går aldrig" :-). Jag insåg mitt misstag efter att ha läst receptet från Carry tre gånger till att jag läst fel. Så det var bara att börja om början. Carry hoppade upp ur sin säng hemma i Kumla och lagade en supergod pastagratäng åt oss istället.



Ja, så här ser pajdegen ut efter att ha haft i 3 dl mjöl istället för 3 dl mölk :-)

 

   förgräddat pajskal

 

  I med röran och in i ugnen

 

   En klar paj och den blev god jag lovar!

 

Det här har återigen varit en toppenhelg! Nu väntar andra aktivteter för dagen!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards