Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 16 maj 2011 22:52

 

Får man ha ett liv som uppfödare? Mitt svar på frågan är ja. För mig är det inte en identitet att vara uppfödare utan jag säger hellre att jag föder upp hundar. Jag har min kalender inbokad med olika aktiviteter precis som alla andra som inte föder upp hundar. Jag försörjer mig på samma sätt som andra som inte föder upp hundar. Jag är precis som alla andra som inte föder upp hundar. Jag är inte allmän egendom precis som alla andra som inte föder upp hundar inte heller är allmän egendom. Jag kan vara lika upptagen som alla andra som inte föder upp hundar. Jag kan vara lika svår att få tag på precis som alla andra som inte föder upp hundar. Jag är lika mänsklig som alla andra som inte föder upp hundar. Jag kan vara lika stressad eller upptagen som alla andra som inte föder upp hundar. Kort och gott... vi som föder upp hundar är rätt lika alla andra som inte föder upp hundar.


Jag blir hjärtligt trött på alla som tror att man är tillgänglig omedelbart bums.


Svaret på frågan är ja! Från och med denna vecka går jag kurs två kvällar i veckan. En kväll med Tore och en kväll med Sixten. En tredje kväll kommer att gå åt till att trimma mina hundar. Så innan krav ställs på mig, hur många kvällar i veckan går du kurs med din hund eller trimmar din hund? För mig är det här livet och inget eller ingen kan ändra det.


Det är kul och lärorikt att gå kurs! Det kan jag verkligen rekommendera. Bara få vara och koncentrera sig på sin hund och stänga allt annat ute. Känns som ungefär som när man trimmar då man också koncentrerar sig och stänger allt annat ute.


Kram alla vänner!


PS. På onsdag kl. 18.00 har Örebro Läns Kennelklubb genom Felicia ringträning på Örebro BK. Får se om jag hinner dit och hjälpa till.


Örebro Läns Kennelklubb finns nu på Facebook!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards