Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 9 maj 2011 22:45


Två av Tores kurskompisar, Dennis och Carmen


Morgonen började med ett återbesök på vårdcentralen. Så nu är vi utrustade med antibiotika eftersom såret i fingret inte vill läka som det ska. Det är sällan jag är i kontakt med sjukvården men idag har jag träffat en läkare som lämnade mycket övrigt att önska. En riktig krokodil, stor käft och små ören. När sköterskan skulle lägga om mitt sår så ser hon att det är infekterat och säger att hon ska hämta en läkare som ska få se såret så jag skulle kunna få antibiotika.


Sköterskan går iväg och hämtar en läkare och efter några minuter hör jag en högljudd kvinna som beklagar sig för sköterskan att hon minsann inte ska behöva träffa patienter före klockan 10 på förmiddagarna. Jag tänkte att det kan inte vara möjligt att jag med mina skattemedel är med och finansierar denna läkartjänst. Jodå, denna högljudda dam visade sig vara min läkare. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om hon tror att jag tänker vänta en timma innan klockan blir 10 för att få träffa henne istället för att jag får åka till mitt jobb och tjäna pengar så jag kan betala skatt så hon får sin lön - glöm det. Och något annat än att titta på såret för att jag skulle få antibiotika skulle hon inte få göra.


Sköterskan förklarade lugnt och tydligt för läkaren att jag skurit mig förra söndagen, varit till vårdcentralen i onsdags och nu var på återbesök och då visar sig såret ha blivit infekterat och det behövs antibiotika. Läkaren tittade på såret, läxade upp sköterskan mitt framför mig om att såret nu minsann inte kunde kunde sys - det måste hon väl ändå förstå. Det var ingen som hade nämnt att jag ville sys. Det informerade jag läkaren när hon vände sig till mig med nedlåtande ton och en klapp på huvudet - det förstår du väl att du inte kan sys nu. 


   Snart börjar Sixten kurs

Jag vill ha antibiotika precis som min sköterska sagt och ingen av oss två har nämnt något om att sys. Jag har ju läst en bok som heter att välja glädje och det är vid såna här tillfällen man vill ha ett extra ex och lämna över till bättre behövanden :-). Herregud för människor som fastnat i en statusjakt och glömt att man har med människor att göra och går runt med näsan i vädret. Jag kunde i alla fall åka därifrån men jag tycker synd om övriga personalen som måste stå ut och det var bara måndag morgon :-). Nu ska jag på återbesök igen på onsdag, så håll tummarna för att det läker som det ska.


Ikväll har jag och Tore varit på kurs hos Prickis bmshundtjanst.se. På samma kurs går Ebba med sin Carmen och Carry med sin Dennis. Kul att ha kurskamrater som man känner sedan tidigare. Nu har jag anmält Sixten till valpkurs hos Prickis.


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards