Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Annelie Finnebäck - 5 maj 2011 22:22


Usas ambassad hade flyttat in på Örebro slott för en dag  


Tålig vädursvän, ja så kan man milt uttrycka Kaspelix-Maria. Hon får följa mitt I-landsgnäll om mitt onda finger mm. Framföralllt är jag frustrerad för att jag inte kan trimma. Men lite vila i några dagar så är jag tillbaka på banan igen. Men ikväll fick jag avboka ett möte och istället åka till Maria och få hjälp med dogsen inför cupen på lördag.


Man ska inte tro på det som andra människor viskar i ens öra eller det man läser i tidningen. Men är det sant att kungen tycker att Stieg Larssons böcker ger en felaktig bild av Sverige så kanske kungen skulle hoppa över SÄPO-sällskapet och följa exempelvis kvinnor som utsätts för våld och hot av en partner eller f.d partner. På SVTs "Uppdrag granskning" för några veckor sedan handlade programmet om en kvinna som blivit mördad med 27 huggkniv av sin f.d man. Eller mordet på Elin Kranz i Göteborg. Ingen av oss vill väl att våldet ska vara Sveriges ansikte utåt men tyvärr stannar inte eländet i böckernas värld.


Tack Maria för att du hjälpte mig idag trots din huvudvärk!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards