Alla inlägg den 30 april 2011

Av Annelie Finnebäck - 30 april 2011 20:24

Två av mina tre favoritkillar!  


Tidigt imorse bar det iväg till Gävle tillsammans med Kaspelix-Maria. Vädret var härligt och perfekt väder för att ställa ut hund i. Direkt efter bedömningarna så åkte vi hem igen så jag kunde fortsätta att måla :-). Jag är ju stenbock och jag ogillar att ha ofärdiga projekt. Just nu håller jag på att planera för kennelträff 8/5 och MH 21/5, trimmar mina hundar, målar huset, planerar uppfödarutbildning i utfodring åt länskennelklubben och jag har fixat katalog och pm till cupen (PM kommer i brevlådorna i början av veckan) och återigen målar huset :-). Så nu känns det som varje minut är inplanerad :-). 


Det är trevligt med SSPKs utställningar men idag fanns det liksom ingen tid att stanna kvar för att se på finalerna. Vi säger grattis till Yvonne som med sin Timell blev BIS-3 junior och till Velvet Dandy's som blev BIS-1 och BIS-3 med sin svarta schnauzertik respektive affenpinscher samt BIS-1 uppfödargrupp med affenpinscher.



ett snabbt lunchstopp på vägen hem

   

 



Handelsträdgård


Och så hann vi in på handelsträdgården som stängde 13.00 och som vi såg på vägen till utställningsplatsen. Penséer är en blomma jag har underskattat. Jag köpte penséer på Plantagen för ett par veckor sedan och de är så tåliga och det är tacksamt.



Joline




Blomsterhav


Penséerna på denna handelträdgård spelade i division 1 medan plantagens hör hemma i korpen :-). Jag shoppade ljusblå och mörkblå penséer till fönstren på framsidan. Nu jag ska bara hitta två balkonglådor i zink.




        Till vänster min favorittidning


För vår del blir det ingen brasa trots valborg. Jag är helst slut efter dagen så det blir TV istället. Jag har målat och sågat ner alar i diket och ska nu vila mina händer och göra ingenting. Ja, ska försöka att göra ingenting :-).


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards