Alla inlägg den 26 april 2011

Av Annelie Finnebäck - 26 april 2011 19:31


Vi har massor av vitsippor i trädgården

 

Ja, det är inte bara vitsippor vi har i trädgården, vi har även svartmyror. Om de bara höll sig i trädgården så skulle jag inte säga så mycket :-). Igår kväll när jag skulle sova så tyckte jag att det rörde sig på golvet i sovrummet. Ja, trots närsynthet och dåligt mörkerseende kunde jag urskilja något svart på golvet som rörde sig :-). Hmmm....det vara bara att hoppa upp och ta livet av svartmyror som hittat in i sovrummet. Vid den här tiden på året så brukar jag alltid vända på alla plattor runt huset och gräva och hälla salt för att förebygga myrgångar. Men i år så ägnade jag helgen åt husmålning om nu någon lyckats missa det  :-)


Efter att ha dammsugit upp svartmyrorna så strödde jag salt i hörnen och för säkerhets skull så strödde jag salt runt sängen. Ja, det sistnämna kändes som lite Exorcisten-varning :-). Det är faktiskt en av få skräckfilmer jag inte har sett. Jag har en storebror så jag har sett det mesta i skräckfilmsväg men inte Exorcisten eller Huset som gud glömde. Nu är det i alla fall fritt från svartmyror, peppar peppar ta i trä :-).


Kram alla vänner!


Här kommer några bilder från vårt trevliga sällskap i Rocklunda: 

     
Kaspelix-Maria (som alltid tycker att jag fotar för mycket), Lena och Paul

    
Kaspelix-Maria och Yvonne Kronstrand

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards