Alla inlägg den 25 april 2011

Av Annelie Finnebäck - 25 april 2011 21:46

   Sixten älskar att ligga ute på trädäcket och spana


Jag har en ny sladd till datorn och vårt trådlösa internet fungerar äntligen igen. Tack och lov för att man har en Iphone att surfa på.



Underbara Tore undrar vad som hände med trädgården, stegar och färgburkar och någon som ropar, nej gå inte där det är färg :-). Altanen som syns ovan ska rivas och istället ska det byggas ett trädäck som ska gå hela vägen fram till det nuvarande trädäcket.


Vilken fantastisk helg vi har haft! I torsdags monterade jag ihop min Webergrill och efter andra monteringen så såg den ut som den skulle . I strålande väder har jag målat om huset i Beckers "Margit 1901" med hjälp av Kaspelix-Joel.



Joel är född i oxens tecken och det märktes i helgen, en riktig slitvarg

 
Joel har ansvarat för markservicen hela helgen  



Eldningstunnan  


Joel har skött markservicen med mat och hundar vilket har varit guld värt. På kvällarna har vi eldat ris och sly och sen somnat ovaggade.


   Har börjat måla allt det svarta till vitt. På väggen till vänster ska det monteras ett runt fönster.


   Till vänster ser ni den nya färgen "Margit 1901" och till höger den gamla röda färgen.


På bilden ovanför ser ni baksidan av mitt garage som visar före och efter målning. Kvar är att måla alla knutar och fönsterlister i vitt. Även dörren ska bli vit. Men som sagt nu är allt rött övermålat i mörkgrått. Det känns i axlar och nacke men nu kommer jag ta det lite lugnare och måla det vita i normal takt :-).



Fick två böcker av min mamma, tack!  


Igår kom familjen på visit för en påskgrillning och det är underbart att kunna sitta ute. Idag har det varit pälsvård med dogsen hos Kaspelix-Maria. Vi har ätit och grillat med flera av våra vänner och haft en toppendag! 



Trolla

 
Asta kikar på grannarna

    Joel och Sixten myser i solstolen



Grillen monterade vi två gånger innan vi fick till den enligt beskrivningen :-). Briketter är lagrade så nu ska det grillas hela sommaren!



Weber givetvis! En inflyttningspresent från mina vänner


      

Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards