Alla inlägg den 16 april 2011

Av Annelie Finnebäck - 16 april 2011 22:48

   Så här blev mina pallkragar efter en strykning med svart färg.


Jag och dogsen har varit i Karlskoga idag. Kaspelix-Maria följde med till Happy Homes (Hallbergs färg) där jag shoppade inför målningen av husfasaden.



En färghandel jag kan rekommendera - Happy Homes (Hallbergs färg)  


Glädjande nyhet är att jag inte behöver grundmåla! Jag köpte en liten burk med färg för att provmåla med för att se hur det ser ut på en lite större yta.


   Margit 1901 har jag provmålat fasaden med på en kvadratmeter


Jag surfade på Internet igår kväll och hittade en färgkod jag gillade. Magkänslan säger att det är rätt färg får se imorgon när jag målat ett andra lager. På en kvadratmeter lyckades jag få färg i håret...det bådar ju gott :-).


   Till att göra rent husfasaden med


Smarta grejor till rengöring av fasaden inhandlades också så nu känns det som det här kommer att bli en enkel match. Påminn mig sen när jag gnäller över träningsvärk :-).



Ett tips, skaffa begagnade pallkragar om du ändå tänker måla dem



Pallkragarna innnan målning

     


3 liter täcklasyr kostar ca 570 kr. Har man färre pallkragar
så räcker 1 liter som kostar ca 260 kr.

  

Jag köpte även färg till mina pallkragar så nu har jag målat dessa i svart och imorgon blir det en andra strykning. Jag har redan köpt markduk för att slippa ogräs :-).


Kram alla vänner!

Av Annelie Finnebäck - 16 april 2011 08:13

   En skärmdump av Fredrik Steens hemsida www.fredriksteen.se
 
Jag hade sovmorgon imorse och sov till kl. 0700. Men jag var uppe tidigare och rastade Asta och Sixten. Mina vänner kan intyga om hur starkt jag ogillar hundkiss inomhus. Vill man ha rumsrena hundar, ja då får man vackert köra på temat morgonstund har guld i mun :-):-).
 
Jag såg att hundcoachen Fredrik Steen kommer och föreläser i Örebro (Brunnsparken) 3 maj. Läs mer på hans blogg. Jag ska se vad min kalender säger att jag ska göra 3 maj. Jag hört honom prata tidigare och han är väldigt duktig. Det är dagarna för Cupen så det kan stå puts på schemat eller så är det styrelsemöte med en av mina klubbar.
 
Jag kan rekommendera hans blogg där han så gott som varje dag ger enkla uppfostringstips. När jag tänker efter är det faktiskt den enda blogg förutom de bloggar jag länkar till (se längre ner till höger) som jag läser och som tillhör hundvärlden. Jag läser andra bloggar men de tillhör andra världar. Hur hinner man läsa bloggar? En blogg ska bara ta någon minut att läsa. Kanske någon minut längre :-):-). Så det behövs inte stora omstruktureringar i livet för att hinna med. Däremot väljer jag med glädje bort alla negativa bloggar/forum med mera. Vad tillför de livet?
 
Imorgon kväll ska jag ha planeringsmöte med Örebro Läns Kennelklubbs utbildningsgrupp. Så snart börjar ringträningar på olika orter i länet. Ringträningarna hålls av kursledare som är vana utställare och själva visar hund ett flertal gånger varje år. Det är telefonmöte vi ska ha, mycket smidigt. Gratis är det också.
 
Nu ska jag sätta lite fart så det blir handling av några av mina planer.
 
Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards