Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Annelie Finnebäck - 18 mars 2011 19:43



Tore (Kaspelix Square The Circle)
e. CH. Minivale Mr Eklu "Meckie" och u. Kaspelix Bubble Gum


Den här veckan hade jag inte fått ihop allt utan min vän Maria (Kennel Kaspelix). Maria har varit hundvakt och veterinärbesiktat en valp. Det är skönt att man hjälpas åt.


Igår var det möte med RUS-kommittén på Örebro Brukshundklubb. Det är alltid lika inspirerande att umgås med dessa eldsjälar. Om några veckor är det dags att figga på säsongens första mentalbeskrivning (MH).


Igår blev Brackets Tant Strul ”Strula” besiktigad igen för att flytta till sin fodervärd på lördag. Ett besiktningsprotokoll gäller bara 7 dagar och då är det bra att ha en veterinär som Karlskoga veterinärklinik där det inte är svårt att få tid för ombesiktning. Tack för hjälpen igen Maria!


Det känns jättebra och jag är övertygad om att Strula kommer att få ett bra hundliv. Ja, annars skulle hon inte få flytta. Så ikväll ska jag skriva ut kennelklubbens fodervärdsavtal. N har vi gul tik Brackets Tekla Knös som kan tingas. Alla valparna har härligt temperament och sträva pälsar.


Hann äntligen shoppa ett nytt headset till min Iphone, vem har sagt att det är billigt med valp :-).


  

Äntligen blev det grå tallriksunderlägg på Tradera från Himla men istället för rosa blev det rött. Ja, återigen blev det fel färg :-). De är nya så ingen som jag bjuder hem behöver oroa sig :-).


Ett tekniskt tips. Jag har fri surf på min Iphone men jag kan inte prata och surfa på mobilen samtidigt. Japp, ett I-landsproblem J. Men har man ett trådlöst nätverk hemma så kan man surfa på på det. Oftast när man går in på Safari på sin Iphone så får man upp att man ska välja nätverket (Wi-Fi) och då väljer man sitt eget och lösenordet hittar ni igen på modemet för det trådlösa nätverket. Brukar vara en kombination som består av bokstäver och siffror och som står två gånger på  modemet. När ni lämnar huset och är tillräckligt långt ifrån ert trådlösa nätverk hemma så hoppar din Iphone automatisk över till det Internetabonnemang som du har för din telefon. Likaså när du kommer hem igen så går den över automatiskt till Wi-Fi.


Nej, nu ska vi fixa lite inför morgondagen!


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards