Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Annelie Finnebäck - 27 februari 2011 23:24


Hemma hos Kaspelix-Maria  


Jag, valparna och hundarna har varit i Karlskoga hos Kaspelix-Maria idag igen :-).


Jag följde med Kaspelix-Joel på gudstjänst i Tavlan kapell som ligger precis utanför Karlskoga. En intressant predikan som tog politisk ställning över vad som händer och sker just nu i Libyen. Jag är glad över att bo i Sverige. Vi tar mycket för givet men det blir väl så när man inte upplevt krig, svält, terror runt husknuten.



Gudstjänsten avslutades med kyrkkaffe och hembakat. Det inte varje dag man äter hembakat :-).


  


Vinnarnamnet i omröstningen ”Vad ska vår fodertik heta?” blev Brackets Tant Strul. Även det namnet var min favorit. På fredag börjar de första valparna att flytta.


Du som har en Iphone eller en annan touchmobil, vilka är dina favoritappar? Mina är:


  1. Facebook (en självklar favorit, denna app är mycket bättre jämfört med om man går in via safari)
  2. Klocka (väckarklocka, ett måste)
  3.  Week calender (har veckonummer jämfört med standardkalendern som finns i Iphone)
  4.  TV.nu (ett måste, tänk om man missar ett TV-program J på någon av sina 50 kanaler)
  5.  Expressen
  6.  Aftonbladet
  7.  NA (nerikes allehanda – ett måste om man bor i gnällbältet, ha ha ha)
  8.  YR.no (Norge är inte bara bra på skidor, de är även bra på väder)
  9.  Tradera (japp perfekt för oss auktionsnördar)
  10. Hemnet (nördigt, jag vet men den är toppenbra)
  11. TrueCaller (kollar igenom din kontaktbok och uppdaterar med adresser och nya telefonnummer)
  12. Kartor (så man hittar i Stockholm)
  13. Hitta Iphone (ett måste för oss som är beroende av vår Iphone, tänk om vi inte hittar den en morgon)

Det som inte fungerar på min Iphone är SKKs hunddata. När jag ska fylla i hundens namn så kan jag bara skriva en bokstav och så hoppar den tillbaka till ursprungsbilden. Men det är I-landsproblem och ett tecken på att man lever i en demokrati när man har problem med en hunddatabas :-).


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards