Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Annelie Finnebäck - 25 februari 2011 21:42

  Gul tik i punkkullen


Igår var jag, hundarna och valparna hemma hos Kaspelix-Maria i Karlskoga. Vi passade på att fotografera valparna som är drygt 7,5 vecka. Bilderna ligger ute på brackets.se



 Vi hann även med lite shopping på Vita Rummet, en visp från Bruka Design.


Fredagseftermiddagen startade med sedvanlig spinning. Idag fungerade inte ventilationen så det var som att cykla i en bastu. Inte för att jag gjort det någon :-). Vi har haft valprace och nu ligger valparna tuggar på tuggben. De andra hundarna har också fått tuggben.


Pärmar inför valparnas flytt nästa vecka är inhandlade. Med varje valp medföljer en pärm med ullkam, kamningsbroschyr, information om pälsvård/uppfostran/mat mm, DVD från SKK välkommen valp, stamtavla och veterinärbesiktningsprotokoll som inte får vara äldre än 7 dagar.


  

Som ni ser ovanför så var det Brackets Sixten Redlös som vann omröstningen i bloggen. Det var även mitt favoritnamn :-). Varför inte, passar väl mig som inte dricker alkohol. Sist jag smakade på alkohol var en liten smutt i somras när vi firade Tage och Zlatans svenska championat. Jag tycker helt enkelt inte att alkohol är gott. Nu kan ni rösta på namn till tiken som ska bo hos vår fodervärd. Jag väljer mellan två tikar men det är ett kärt besvär :-).


Hemsidorna för yvonnekronstrand.com och kissmeths.se har haft trassel på tråden på grund av webbhotellbyte men nu fungerar dessa igen. En bokstav i en fil hade bytt från versal till gemen vid överföringen. Hmm… inte så lätt att lösa. Men det är som med allt annat, det är de små sakerna som man faller på :-).


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards