Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Annelie Finnebäck - 13 februari 2011 08:19


Ikväll blir det att läsa hundsport som kom förra veckan  


Veckan som har gått har varit riktigt bra! Den har varit hektisk men rolig! I fredagskväll skulle vi ha fotat valparna men jag hade ärenden att uträtta på fyra ställen i Örebro och väl hemma och duschat efter spinningpasset så orkade vi inte fota utan la energi och tid på att laga en god middag. Så ståbilder på valparna får vänta till nästa vecka.


Morgonpromenaden är avklarad och snart ska vi gå en långpromenad i vårt vackra vinterlandskap. Jag älskar vintern numera när jag bor så nära Kilsbergen. Träden är snötyngda och tystnaden är total, helt underbart. Efter promenaden så väntar vi på besök från valpköpare.


Igår var det årsmöte i Stockholm och det är alltid lika trevligt att träffa nya som gamla vänner! Tage (SE NO UCH Kaspelix Kompis Tage) blev andra bästa svenskfödda peppar/salt hane. Skulle det nu mot förmodan finnas någon avundsjuk själ där ute i vårt avlånga land som missunnar någon framgång, ta tag i ert liv istället. Men inte finns det avundsjuka i hundvärlden . Alla har kämpat och slitit en hel utställningssäsong med tidiga mornar och sena kvällar, flera hundra mil i bilen, mängder med timmar i trim, massor av timmar i skogen eller på cykel för hundens muskulatur mm- så stort grattis alla vinnare!     


Jag vet också att många utställare precis som jag kliver upp tidigt måndag morgon efter en dubbelutställning och 100 mil i bil för att åka till arbetet.



älskar tulpaner  


Ikväll är det styrelsemöte med Örebro Brukshundklubb. Japp ni läste rätt . Min tredje klubbstyrelse som jag är aktiv i, vad kallas man då? Föreningsnörd kanske ha ha ha. Jag har behov av utveckling och vill alltid lära mig något nytt. Jag känner att jag lär mig oerhört mycket genom att umgås med människor som har andra raser och som satsar på att arbeta med sina hundar. Mentalitet ligger mig varmt om hjärtat och jag säger som en klok person sa på ett årsmöte jag var på, när man är borta många helger är det svårt att hinna med och hjälpa till som funktionär på tävlingar och prov. Men att arbeta i styrelsen är mitt sätt att bidra med hjälp till min brukshundklubb. Jag håller med henne! I klubbarbetet oavsett i vilken klubb man jobbar i, är att vi ska arbeta utifrån stadgarna med hund på agendan, som styrelsemedlem vara konsekvent, ha integritet, inte skaffa sig egna fördelar eller skaffa någon enskild person fördelar samt att skilja på sak och person. För mig handlar allt om hund och inget annat. Sist men inte minst, man sitter inte i en styrelse, man arbetar :-).


Kommande veckas spinningpass är inplanerade och nu blir det långpromenad!


Kram alla vänner!



Bruka Design är ytterligare en favorit hos mig    

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards