Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Annelie Finnebäck - 5 februari 2011 21:21


Bruka Design  


Igår följde jag med Kaspelix-Maria till Djakarta-Lotta. På vägen dit så besökte vi Åsby hem och trädgård. Vi anlände till butiken 17.45 och de stängde 18.00 men det var ingen fara för det gick att göra sig av med flera hundralappar på en kvart . Var kanske tur att vi bara hade en kvart på oss att shoppa :-).


 Åsby hem och trädgård



Kaspelix-Maria hade köpt lite färdkost åt mig  


Bland annat köpte jag två vita bestickhållare av märket Bruka Design, en för gafflar och en för knivar. Jag hade en sedan tidigare för skedar så nu har jag alla tre. Sen hittade jag en lampskärm som med sin form skulle passa perfekt till mitt fönster i sovrummet. Du, Maria säger jag, är inte den här fin till mitt sovrum men jag vill ha en vit skärm men jag hittar ingen. Skojar du, säger Maria, och tittar på mig. Man dör inte av lite färg. Annelie, i ditt vita sovrum kan man ha en skärm som är gammelrosa. Japp, så stenbocken var wild and crazy och shoppade en gammelrosa skärm till det vita sovrummet :-).



Joline

 
Joline, Roger och Noel  



Joline och Noel  


Sen hemma hos Lotta fikade vi och vi fick träffa hennes mysiga toypudlar. Roger var en liten toykille som var i min smak. Det är kul att umgås med andra uppfödare och inte bara prata hund utan även om annat här i livet. Så fick vi även träffa Lottas lilla prins Noel som blivit 7 månader. Han börjar bli en stor kille nu.


Dagen började med långpromenad och sen blev det triming för Tore och Trolla. Sen var jag på årsmöte som vanlig medlem. Ja, det var intressant så mycket kan jag säga. 


Vi har haft valpmys och nu har vi tänt ljus både ute och inne och ska ha TV-kväll.


Kram alla vänner!



Snart är det alla hjärtans dag - mycket gott fanns på Åsby hem och trädgård i Hallstahammar. 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards