Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Wannabee

Av Annelie Finnebäck - 30 januari 2011 18:38


Tore i valplådan hos punkbandskullen  



Tage i valplådan hos punkbandskullen

   
Underbara Tore

 
Blå hanen vill efter Tage och Tore  


Tage och Tore har gjort succé i valplådan idag! Valparna älskade att få umgås med de större grabbarna. Både Tage och Tore gillar valpar och så snälla och varsamma med valparna. Tjejligan löper så de fick inte vara med i valphagen. 


Igår kväll var jag helt slut efter trimkursen. Jag somnade en timme framför TV:n och vaknade klarvaken vid midnatt :-). Istället för att somna om så började jag tänka på min "att-göra-lista" :-). Där står bland annat: att slänga ut min 32-tums tjock-TV, flytta TV-skåpet som TV:n stått i till gästrummet och ställa ut tre barstolar (eftersom jag inte har någon köksö än) i garaget. TV:n väger 47 kg och TV-skåpet väger nog inte mycket mindre. Det är av indiskt massivt trä och ska nu få vara förvaring för pärmar och hundfiltar i gästrummet. Men med hjälp av filtar under TV:n så kunde jag dra den och ställa den utanför ytterdörren. Hur jag ska lyckas få in den i bilen blir något att bita i :-). TV-skåpet gick bra att dra det också med hjälp av filtar. Så nu är det ordning igen i vardagsrummet. Det enda som är kvar att göra i vardagsrummet är att jag ska måla en byrå vit. Men jag vill inte måla med oljefärg inomhus nu när jag har valpar. 


Lite pälsvård på underbara Tore har det blivit idag. Han är så mysig. Det är inte lätt att vara hanhund och flytta hem till oss :-). Jag har alltid varit så bortskämd med mina hanhundar, alla har haft toppenbra temperament och hur mysiga som helst. Inte vill man sänka ribban men det har vi inte behövt göra. Tore är lika underbar som Tage. Det är så mysigt att se hur de sover tätt intill varandra. Tore är Tages egen Wannabee :-).


Kram alla vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards