Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Kennelträff och MH

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2011 20:49


Fröken orange  


Fötterna högt och mindre tid vid datorn. Ja, det har varit mitt recept i helgen för att min rygg ska bli bättre. Det är skottning av all tung blötsnö och för mycket klubbarbete för Dvärgschnauzerringen framför datorn som gjort sig påminnt. Men jag ska bli bättre på att säga nej där också. Snöskottningen kan jag inte rå på men däremot klubbarbetet. Ryggont har vi inte tid med :-).


Nu har jag sett över mitt schema och söndagen den 8 maj kommer Kennel Brackets ha kennelträff i Örebro. Då kommer även valpkullen (Punkbandskullen) som ligger i valplådan nu vara tillräckligt gamla för att delta. Maila mig på annelie@brackets.se om ni kommer ungefär 2 veckor innan. Vi ska ha lite pälsvårdstips, kontaktövningar, information om hur MH går till mm. Och givetvis fika och äta. Mer info kommer på hemsidan och har ni några funderingar så får ni gärna ringa eller maila. Ska bli kul att träffas och ni får även träffa era hundars kullsyskon.

Jag har fått datum för mentalbeskrivning (MH) 21 maj för Ordspråkskullen. Ni som har valpar från ordspråkskullen (är födda 22 februari) får gärna maila mig så snart som möjligt så jag vet om ni kan komma då. När jag säljer mina valpar så vill jag väldigt gärna att de blir mentalbeskrivna. Mentalitet är lika viktigt för mig som bra exteriör. Man behöver inte kunna något innan mentalbeskrivningen utan man går en bana med 10 stationer och med dig och hunden följer en testledare som talar om vad du ska göra. Jag har länkat till en text som är från Luleå BK som har en väldigt bra beskrivning för hur en mentalbeskrivning går till. Det är inte ett prov utan bara en beskrivning av hundens reaktioner i olika situaioner, lek, förföljande av föremål, skott mm.


Valparna i Punkbandskullen fortsätter att växa och frodas. De är tre veckor på tisdag, helt otroligt hur snabbt tiden går. Jag ska lägga ut fler bilder på hemsidan till veckan. Snart börjar de bli gamla nog för att ta emot besök.


Jag gillar lite mer söta och fruktiga dofter och kan rekommendera doftljuset ”Peace On Earth” från Partylit. Det doftar inte så gott förrän man tänt ljuset. Det är rogivande och avslappnande.


Kram alla vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards