Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Annelie Finnebäck - 20 januari 2011 19:48


En valp i Punkbandskullen som är 2 veckor och 2 dagar


Jag har tagit bort banden på valparna. Jag känner igen dem utan olika färgband men minnet sviker när fotar :-). De är väldigt lika varandra så det är svårt att se när man lägger upp bilderna vem som är vem.


Ikväll ska jag ta det lite lugnt. Jag känner mig inte riktigt hundra och det beror delvis på att jag skottat tung snö. Så är det när man inte har en man som sköter markservicen :-). Sen en hel del klubbarbete vid datorn börjar ta ut sin rätt.


Jag tänkte när valparna föddes att det blir väldans många klor att klippa och öron att göra rent med mera. Men snabbt tänkte jag om. Jag ska inte klaga eller vara otacksam. Nej, jag är väldigt glad över att ha tikar som blivit dräktiga utan problem och valpat normalt. Att de skött allt så bra är inte tack vare mig utan beror på dem.  


 
En valp i Punkbandskullen som är 2 veckor och 2 dagar  


Imorgon blir det trimning av Trolla och Signe. Hade tänkt anmäla Tore till den inofficiella utställningen på Örebromässan men han kommer inte att vara i päls och ni som känner mig vet att jag är pälsfascist. Så han får kanske göra debut i Malmö istället. Det finns nu två platser kvar på ringens trimkurs 29/1. Se Dvärgschnauzerringens hemsida. 


Nu tänkte jag ta det lugnt resten av kvällen och mysa med punkbandskullen.



Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards