Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Annelie Finnebäck - 14 januari 2011 21:24

 Fröken röd i Punkbands-kullen


Här är lite bilder på valparna i Punkbands-kullen. Det här är varför jag håller på med hunduppfödning. En del ägnar sig åt att bråka och tjafsa om det lilla minsta. Ska jag vara riktigt ärlig så förstår jag inte hur man har lusten eller tiden för bråk och tjafs. För min del handlar hunduppfödning om något positivt som ger energi, inte tar energi. Det handlar bland annat om att få planera en kombination och sen få följa valparna på nära hålla i flera veckor. Sen glädjen att få underbara valpköpare som tar hand om sin hund på bästa sätt. Det är det här som är hunduppfödning för mig. 


Föräldrarna till valparna har kanonpälsar och underbara temperament vilket var några av anledningarna till att jag gjorde den här kombinationen. Nu är det bara att vänta och se vem vi ska spara i kullen. Kanske får någon följa med och bli utställd i valpklass på cupen. 


Nu har vi tänt doftljus och ska mysa framför TV:n.


Kram alla vänner!  



Hela gänget sover

 

Herr grön

 
Herr ljusblå   

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards