Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Annelie Finnebäck - 12 januari 2011 11:28



Igår blev Punkbands-kullen 1 vecka  



Hundvärlden är en mysko värld ibland :-). Ett fåtal människor kliver in i hundvärlden och tror att vanliga regler för vett och etikett inte gäller här :-). I Göteborg gick en dam runt och tittade på hundar. Några barn höll i en varsin hund utanför ringen och till just dessa barn går en dam förbi och kritiserar en av hundarna. Jag tror inte att damen hade sagt något om en vuxen hållit i hunden. Jag tar mig för pannan och skrattar. Tilläggas kan att ingen av barnen hade bett om damens åsikt. Utställarna betalar för domarens åsikt och vill de ha någon annans åsikt så ställer de en fråga. Så nästa gång, vänta med att vädra dina åsikter om någons hund och dessutom när ett barn håller i hunden tills du får en fråga :-).  



Agrias första hjälpen


Vi har våra hundar försäkrade i Agria och på Stockholmsmässan delade Agria ut dessa borschyrer till oss uppfödare som är med i deras Breedersclub. Jättebra att skicka med till sina valpköpare. 

 


Har varit dålig på att blogga de senaste dagarna. Har ägnat mig åt valpar, trimning och att läsa Paganinikontraktet. En superbra bok som man bara vill sträckläsa. Ikväll ska jag ägna mig åt att klippa klorna på åtta valpar. Blir ett par stycken :-).


Kram alla vänner! 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards