Direktlänk till inlägg 24 december 2010

Kennelklubbens regler gäller även på julafton

Av Annelie Finnebäck - 24 december 2010 18:46

  


Julen ska vara förlåtelsens tid så jag passar på att erkänna vad slarvig, glömsk och vimsig jag varit :-). Jag har fått så fina julkort med snigelposten men tror ni jag skickat några själv? Nej, det har vimsfröken helt missat så mängder med ursäkter och en massa förlåt. Ska ställa mig i skamvrån och skärpa mig till nästa år, jag lovar. Elektroniska julkort har jag lagt ut på Facebook och så nu här i bloggen.


Magsjuka ändrade julaftonens planer. Min familj som skulle komma har magsjuka och den friska delen är utomlands. Det är väl magsjuka och jordbävning, askmoln mm som man inte kan rå på utan man får vackert vänta tills det gått över. Nu får säkert många ångest – hjälp, kan man vara ensam på julafton. Ja, det går alldeles utmärkt. Ensam är man bara om man känner sig ensam och inte har valt det själv. Det är stor skillnad mellan vald ensamhet och påtvingad ensamhet.


Virus får inte åka bil två veckor före valpning och jag vill inte lämna hundarna själva på julafton så det blev till att vara hemma. Ja, jag vet att de är hundar och inte förstår om det är julafton eller någon annan dag men jag vet. Kennelklubbens regler är att tikar två veckor innan valpning inte får åka bil och det är för hundens bästa så det känns inte betungande. Inte ens idag känner jag att mina hundar begränsar mig, de är ju en livsstil.


Vi har gått långpromenader i ett underbart vinterlandskap bland alla fina hus här hemma. Jag älskar verkligen mitt hus och området jag bor i. Här finns alltid friden och lugnet närvarande, hur avkopplande och mysigt som helst. Nej, en dag utan brus är inte helt fel.


Julskinkan får sparas till annandagen då vänner kommer hem till mig och om jag inte har fel så kommer de inte ha tröttnat på skinka :-).


Jag hoppas att så många som möjligt sluppit köa i oändliga bilköer och sluppit inställda eller försenade tåg och har en underbar julafton med nära och kära. Skickar även en kram till nära och kära som firar jul på varmare breddgrader typ Thailand :-).


Nu ska det snart bli ”Karl-Bertil Jonssons jul” på TV. Sen har jag flera serier som jag missat som jag nu kan ta igen på SVT Play.


Kram alla vänner!

 
 
Ingen bild

Susanne

24 december 2010 19:07

GOD JUL Annelie, vad mysigt det låter:o) Fira jul med sina hundar är ju hur mysigt som helst. Kram

Annelie Finnebäck

25 december 2010 18:01

Det är inga fel att umgås och mysa med fyrbentingarna inte. Kram

 
Ingen bild

Senad

24 december 2010 20:13

Det går nog inte någon nöd på dig. Vi är ju ett helt harem som tjatat på att du ska komma över till oss, ex antal vänner. Men skulle du behaga oss skulle du känna dig som ett skilsmässobarn som åker runt och behagar och duger ;)))) God Jul vännen och ses snart...

Annelie Finnebäck

25 december 2010 18:01

Du är helt underbar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Finnebäck - 27 januari 2014 21:42


Min blogg hittar ni numera på kennelbrackets.wordpress.com

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 22:01

Vet inte om jag ska byta verktyg för bloggen till wordpress - kennelbrackets.wordpress.com - har varit inne där och testat lite. Vill ju kunna ladda upp filmer enkelt :-). Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av bloggplatsen och Wordpress? ...

Av Annelie Finnebäck - 26 januari 2014 08:44


Vera är som sin mamma, hon ska sova så nära mig som möjligt :-). Trolla är chanslös mot Vera för på något sätt lyckas Vera vara den som kommer närmast. Trolla har gett upp och använder Vera som huvudkudde istället :-). Helgen har varit intensiv ...

Av Annelie Finnebäck - 23 januari 2014 06:38


Här är en bild på Brackets Vira Blåtira "Vera" när hon var 2 dygn. Det är ca 10 månader sedan :-). Det är rogivande med valpar och man kan sitta vid valplådan hur länge som helst och studera dem. Många lägger ut bilder på nyfödda valpar på FB...

Av Annelie Finnebäck - 21 januari 2014 22:21


En bild från i somras på Ture och Vera :-). Vem äger dig? Du själv eller någon annan? Jag äger mig själv :-). Prova på att äga dig själv om du aldrig gjort det, det rekommenderas :-). Det gör du genom att bestämma över dina egna val, åsikter och...

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards