Alla inlägg under november 2010

Av Annelie Finnebäck - 5 november 2010 19:42

  


Efter en väldigt sen lunch på Pizza Hut blev det en tur till Åsby hem & trädgård i Hallstahammar (några mil väster om Västerås). Jag kan rekommendera denna butik/handelsträdgård. Väl värd ett besök! Lite julgrejor inhandlades som ska plockas fram om några veckor. Nu är jag och dogsen i Karlskoga där vi ska äta god mat tillsammans med familjen Engström (Kennel Kaspelix). 


Vi säger grattis till Tages syster Klara (Kaspelix Klara Färdiga Gå) som idag fått godkänt på sitt anlagsprov med maxpoäng! Grattis Patricia!

Själva har vi varit dåliga på spårträning de senaste två veckorna men nu ska vi ta oss i kragen.


Ha en bra kväll alla!


Kram alla vänner!



Vita tomtar till sovrummet inhandlades  



och en kökshandduk  



Bruka Design  

 
Ett paradis för oss Bruka Design-fanatiker :-)

  
Fantastiskt fina färger  


Lite  mer bilder på utbudet hos Åsby hem & trädgård:


   Julskyltningen


      

Av Annelie Finnebäck - 5 november 2010 07:43


Joel har gjort jättefina Halloween-prylar i skolan, här en lykta  


Jag läste imorse på expressen.se och aftonbladet.se om skandalboken om kungen. Jag bryr mig inte om kungen, jag tycker kronprinsessan Victoria håller fanan högst i den familjen. Men slutsatsen vara att han var skyldig till allt eftersom han inte bemötte uppgifterna. Men varför måste han styras av 2-3 personer (vet inte hur många som skrivit skandalboken), varför måste han släppa det han håller på med just nu, lägga det han planerat att göra den här veckan åt sidan för att granska och bemöta allt som skrivits. Varför ska främmande människor ta över hans taktpinne? Nej, som skattebetalare vill jag att han lägger sin tid på det han har planerat. Ja, jag vet att han är Sveriges statschef men ska media börja som de engelska medierna? Nej, jag vill läsa om nationella och utrikesnyheter som påverkar vår ekonomi och infrastruktur, om kultur mm och inte skvaller.


20 000 böcker har redan sålts och är för mig ett bevis på att det finns människor som har för lite vettigt att sysselsätta sig med. Om det som står i boken är sant eller inte bryr jag mig inte om. Det måste finnas något viktigare för media att rapportera än om någon som levt i sus och dus, det lär knappast vara den första eller sista kungliga som gör det. Men just fenomenet, hur människor samlas, gottar sig och skvallrar. Men som jag sagt förut, ryktesspridning och skitprat förenar. Det är väl en av få gånger som dessa trasiga själar får uppleva gemenskap. Inte att prata till någon utan om någon då växer dessa människor. Ja, modet blir lika stort som när de sitter bakom tangentbordet och skriver under eget namn eller till och med kaxar sig till sig så mycket att de skriver under ”anonym”. Jag kan bara le och glädjas åt att jag inte ingår i den gruppen som vill ta del av skitprat eller har tid att läsa skandalböcker. Nej, att delta i djungeltelegrafen avstår jag med glädje ifrån. Nej, vi som avstår gör något vettigt med våra liv och hundar istället.


Människan är intelligentast av alla däggdjur men ibland undrar man vad vi gör med den egenskapen. Läser eller pratar skit om andra istället för att leva livet, ja det är vad några sysslar med uppenbarligen 


Igår kväll blev det återigen trimning och i helgen blir det spårträning. Vet inte riktigt hur jag ska få aktiviteterna att gå ihop i helgen men det löser sig på något sätt.


Ps. Ett tips på en bra länk - Brodyrtrolleri, bra julklappar till sig själv eller någon annan:

http://www.truxelis.com/brodyrtrolleri.html



Av Annelie Finnebäck - 3 november 2010 17:07


PK Design en toppenbra inredningsbutik på Storgatan i Örebro



En bricka inhandlades på PK Design. Joel, jag ska inte
använda brickan innan jul :-)

 

Idag blev jag återigen påmind om fördelarna med att bo i hus :-). Förutom att man kan tvätta dygnet runt utan att störa någon så väljer man själv när man rensar ogräs och fixar med sina odlingar. Man slipper höra "käcka" grannar som säger; "Nu du, nu är det dags för dig att gallra annars blir rädisorna små". Ni som känner mig (stenbock) vet att ordet käck kan bytas ut till något annat men det lämpar sig inte i text :-).


Vem bryr sig om rädisorna blir små för att jag inte gallrat? Inte den som har odlingslotten och ska äta rädisorna utan någon som inte har med rädisornas storlek att göra. Det kanske sas av omsorg och omtanke? Nej, ska man ha omsorg och omtanke för andra så måste man besitta egenskapen empati :-).


Vi lever alla våra liv olika, jag förstår det men förundras alltid över att andra har svårt att förstå det. Men som sagt idag fick jag skratta med någon annan som har odlingslott och blev återigen tacksam för att jag bor i hus och slipper uppleva eländet med små människor. Är det verkligen så viktigt att få bestämma så man tar vad som helt att bestämma över bara man får bestämma :-). Vi har svält i Afrika och svenska trupper i Afganistan, rasister i riksdagen...men de en del lägger all sin energi på är att odlingslotterna ska vara perfekta :-). Just ja, det var det här med att acceptera att vi alla är olika. Men jag kan inte låta bli att le :-).



Jag glömde att fixa med pumpa helgen som var. Jag trodde det
var nu till helgen det var Halloween :-)



"Partners in Crime", det vill säga Trolla och Signe har varit i farten :-). Får inhandla en ny vattenflaska på Friskis och Svettis, den femte i ordningen sen i somras :-)


Ps. Glöm inte att anmäla till Stockholms Hundmässa!


Kram alla vänner!  

Av Annelie Finnebäck - 1 november 2010 21:35


Elfirman var hos mig imorse och installerade ytterbelysning och min spis!
 


Jag har vunnit! Nej, inte på triss eller liknande utan mot mörkret :-). Nya belysningen på baksidan lyser upp trädgården som en bandyrink :-). En stenbock ger aldrig upp. Förra året installerades ytterbelysning som lyser fint och har hög mysfaktor men lyser inte upp särskilt mycket. Men som sagt nu har jag vunnit! Ser framför mig hur elmätaren tickar iväg snabbt och vet ni vad, jag bryr mig inte! Som jag sagt förut, energitjuvar ska man inte bry sig om :-).


Jag har en bugg i min Iphone...hmmm...min underbara fantastiska Iphone har en bugg. Även solen har fläckar :-). Tydligen är det så att alarm som var inställda innan tidsomställningen, ringer en timme senare trots att Iphonen hoppat in i vintertid. Som vanligt låter jag inte andra lösa mina problem utan jag googlar och tar reda på fakta. Lösningen är att man ska radera sina alarm och lägga in nya. Vi får se imorgon bitti om det fungerar :-).



Blommor och fika som tack för hjälpen till Maria  


Mina vovvar är nu hemma efter att ha varit på kollo hos Maria Engström då jag var på utbildning i Stockholm. Det är inte vem som helst som får vara hundvakt åt mina hundar. De har haft det toppen och jag behöver inte oroa mig det minsta när jag är bortrest!


Kram alla vänner!  

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards