Alla inlägg den 29 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 29 september 2010 21:10


Trolla, lika underbar som sina föräldrar Virus och Tage 


Det finns säkert människor som föredrar motarbete. Vad väljer du? Själv väljer jag alltid det positiva i livet och det är samarbete. Visst är det skönt att samarbeta och hjälpa varandra!


Idag körde det ihop sig för mig och jag ville inte missa Virus ögonspeglingstid. Visst, det är bara att boka om och få en ny tid. Virus löper inte än så det brådskar inte men jag är stenbock och ställa in är vi stenbockar lite dåliga på :-). Istället fick jag hjälp av Kaspelix-Maria som åkte och ögonspeglade Virus (Mohner’s Circus Virus). Tack Maria för hjälpen! Jag vill ju följa min ”att-göra-lista” och kan nu bocka av att Virus är ögonspeglad. Tema för kullen är bestämt, namn kommer när valpar föds. Kaspelix-Maria och Senad skrattade i alla fall i 15 minuter :-).


Leker era hundar? Mina leker för fullt med varandra, även med andra som bjuder in till lek. Dogsen här hemma, oavsett ålder, älskar dragkamper med leksaker. Det är kul att se när Doxa som är äldst här hemma bjuder in de yngsta Trolla och Signe till lek.


Vi som var med på Virus mentalbeskrivning glömmer inte spökmomentet :-). Virus som är världens coolaste Dvärgschnauzer gick det inte att lura. Hon fattade på en gång att det här var inget att hetsa upp sig för utan hon såg spökena för vad de var, människor i vitt :-). När hon kopplades lös så travade hon rakt fram till spökena och hälsade med glatt viftande svans. Något som mina dvärgar här hemma här gemensamt är att de är coola och okomplicerade. Nästa år ser vi fram emot att mentalbeskriva ordspråks-kullen.


En extra kram till de av mina vänner som har det lite extra kämpigt just nu i livet!


Kram alla vänner! 

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards