Alla inlägg den 26 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 26 september 2010 19:53


Trolla (Brackets Åsikt Utan Insikt) i full fart genom agilitytunneln  


Igår var min familj här och mamma lagade sin jättegoda fläskfilé med potatisgratäng. Medan jag trimmade mammas dvärgschnauzer så gjorde hon fint på husets framsida med ljung i krukorna. Hösten är här oavsett om man gillar den eller inte. Jag hittar fördelar med alla våra årstider. Ja, påminn mig gärna när det är 25-30 minusgrader :-). Det som är mysigt med hösten är tända ljus och en sprakande brasa.


Igår kväll skulle jag ha filmkväll hade jag tänkt mig. Jag såg Shutter Island och till sist så snabbspolade för filmen var så dålig men slutet ville jag inte missa. Tacka vet jag filmer som bland annat "The Others", "Sjätte Sinnet". Shutter Island försökte kopiera känslan från dessa filmer men kopior blir inte bättre än originalen :-).


Idag har jag höstshoppat på Marieberg. Nej, ingen ny garderob utan lite mindre glamouröst som glödlampor och annat som man behöver för att fixa höstmörkret. Nu har jag lekt vaktmästare och klättrat upp och ner på stegen för att byta ut glödlampor överallt. Vem vill klättra på stegar i mörker och minusgrader för att byta lampor, burrrrr. Nej, skönt att ha det gjort nu.


Det blev spårträning för Tage idag. Utställning är fortfarande vår favoritsport men näst efter det är det spår som gäller. Jag har bestämt hane till Virus (Mohner’s Circus Virus) som ska paras vid nästa löp om allt går enligt planerna.


Lunch och trimning blev det hemma hos familjen Engström. Jag känner mig nöjd med helgen som har gått. Har hunnit varit social, tränat med hundarna och fixat lite här hemma.



Hallen är klar med både belysning under tavellisten och pall

 
Pallen målade jag i lördagskväll varvat med att jag såg på film.
Dynan är inköpt på Ikea
 

 
Shoppade även ett par paket med värmeljus Glimma på Ikea som jag fyllde den nymålade korgen med
  

Lite fler bilder från när Joel, Doxa, Signe och Trolla busade. Bara Joel och Trolla "fastnade" på bild. Inte helt lätt att fota ett gäng hundar med en Iphone

 


Joel och Trolla

  
Trolla

  
Joel och Trolla   
 


Kram alla vänner!


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards