Alla inlägg den 18 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 18 september 2010 10:30


En bild från min älgsafari
  

Ja i alla fall står älgarna på vägen när man pratar om dem . Varje år här hemma har vi haft en älg travandes i kvarteret. I vintras hade vi upp emot fyra älgar som travade runt i grupp i våra trädgårdar letandes efter mat. I förrgår sa jag till en kompis att jag inte sett älg här hemma på flera månader. Så igår när jag kom hem så stod de tre stycken vid vägkanten och åt. De känner väl på sig att älgjakten närmar sig och flyttar närmare bebyggelse för att komma ifrån jägarna. Vi får se hur många älgar vi har i trädgårdarna i vinter. Jag är glad så länge de håller sig på långt avstånd.


Det här är första lediga utställningshelgen på länge och det ger lite tid åt annat. Bland annat hinner man tänka lite på inredning, planera inför hösten/vintern mm. Jag brukar göra en lista vad som behöver inhandlas under hösten för att trivas bättre med höstmörkret och kommande vintern.


Inredning, jag möblerade om igår och det blev inte bra så jag får fundera på hur jag ska lösa det. Som stenbock ger man aldrig upp . Ska nog åka till Vita Rummet idag i Karlskoga för att köpa lite canvastavlor. Mina planer för hallen igår har jag ändrat. De senaste köpen från Tradera – vita ljuslyktor i trä får hamna i vardagsrummet istället. Vill inte ha tända ljus i hallen där jag inte har uppsikt hela tiden. Det får bli vita tavlor till min vita hall istället.


Lite aktiviteter med hundarna ska också hinnas med, trimning, badning, spår och öron/tassvård.


Vad ska ni göra idag?

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards