Alla inlägg den 17 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 17 september 2010 07:52

Jag vann en vinkylare på Tradera. Jag som inte ens dricker vin :-).
Inte förstår jag hur en sån fungerar heller :-)

  

Ja, vem ska man rösta på? Jag vet att jag inte ska rösta på de som inte kan räkna, det vill säga räknar fel på 59 miljarder. Det förutom andra mognadsbrister gör att de inte ska sitta i riksdagen.


Det är inte invandrarnas fel att du har ont i ryggen eller någon annanstans, är arbetslös eller mår allmänt skit eller är rädd för allt. Att spela på människors missnöje, rädsla och okunskap har använts tidigare under exempelvis 30-talet i Tyskland men även i grannlandet Danmark det senaste decenniet. Oavsett vilken invandarpolitik som bedrivs så kommer du fortfarande ha ont i ryggen eller någon annanstans, vara arbetslös eller må allmänt skit eller vara rädd för allt. Arbetslöshet ska kopplas till den arbetsmarknadspolitik som bedrivs och inte till invandrarpolitiken. Vårt samhälle är mer än bara invandarpolitik.


Vi får väl se hur resultatet blir på söndag men en sak är säker, jag har inte röstat på de som räknade fel på 59 miljarder.


Viktigt för mig är bland annat frågor om kvinnors rättigheter, utbildningsfrågor, arbetsmarknadspolitik, miljö, sjuka som är sjuka ska få bidrag mm.

Det är svårt att hitta ett parti som passar in på allt, men det är några timmar kvar till valet.


Ha en bra fredag!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards