Alla inlägg den 16 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 16 september 2010 07:16


Lite till från Tradera  


Inte tar aktiviteterna slut för att utställningssäsongen utomhus minskar . I höst blir det fokus på spår och viltspårträning. Ska även försöka hinna med lite föreläsningar. Den som tror att man är fullärd lurar sig själv.


Instruktörer ploppar upp som svampar i jorden och betalt för sina kurser tar de. Du kan gå kurser för att utbilda dig och sen kan du kalla dig problemhundslösare, ja allt mellan himmel och jord. Sen kanske de inte kan lösa problemen med sina egna hundar. Går jag ringträning/handlerkurs ja, då vill jag göra det för någon som ofta visar hund själv och är kunnig. Går jag spårkurs ja då vill jag gå för någon som spårar ofta och är kunnig. Ofta ger erfarenhet och det i kombination med kunnighet lockar mig att gå kurs hos dem.  


Två instruktörer som jag kan rekommendera när det gäller spår och viltspår är Annika och Susanne på ”Annikas jakthundskurser” där vi går kurs http://www.annikasjakthundskurser.se/ De anordnar även andra kurser.



Från Vita Rummet  


Igår blev det shopping på Vita Rummet i Karlskoga tillsammans med Kaspelix-Maria. Sen fika och lite trimning.


Jag har beställt service av min utställningsbur. Hjulet ska på plats och så hade Kaspelix-Maria lite idéer om förbättringar för att ta av och på hjulen. 

Idag ska jag komma ihåg och beställa service av min luftvärmepump. Utställningsburen först och luftvärmepumpen sen, ja det gäller att prioritera . Luftvärmepumpen stannade i vintras och det är väl ok om det är vid minus 25 men inte vid minus 5. Jag googlade på mitt märke och upptäckte att fabrikanten installerat en fjäder i motorn som inte tål kyla. Inte så praktiskt på en luftvärmepump som är för nordiskt klimat.


Ps. Chinese Crested Dog Club anordnar ögonföreläsning 25/9 i Kumla: http://www.crestednetwork.se/25sept.html


Kram alla vänner!

Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards