Alla inlägg den 13 september 2010

Av Annelie Finnebäck - 13 september 2010 22:16


Sofiero slott platsen för lördagens SKK utställning.
Nej, slottet lutar inte men däremot fotografen :-)
  


Jag gillar ordspråket ”man kan det man vill” men det fungerar inte alltid :-).


Jag har exempelvis inte hunnit utställningsträna Trolla sedan vi var i Svenstavik. Huvudsaken är att de tycker det är kul i ringen. Hur kan man inte avvara ett par minuter och träna? Det handlar inte bara om att hitta några minuter för träning, man ska vara med själv i tanken och det har jag inte kunnat de sista veckorna. Känns som det varit hund 24-timmar om dygnet, ett intensivt pussel för att få allt att gå ihop med klubbarbete, aktiviteter mm. Roligt givetvis men man blir lite tom i hjärnan till slut. För andra fungerar inte kroppen ibland fast hjärnan vill och tvärtom.


Mina hjärnceller som behövs för koncentration har istället sparats till att trimma och utställningsputsa Tage och Trolla till utställningar. Spelar ingen roll om det varit ryggskott eller andra åkommor, de ska alltid vara nyputsade varje vecka. En vän visade hund med bruten tå (sin egen alltså inte hundens) i helgen men det får hon själv blogga om. När jag ställde ut mina svarta dvärgschnauzer så åkte jag till deras uppfödare en gång i veckan för att hon skulle trimma och putsa hundarna. En eftermiddag+kväll gick det åt varje vecka inklusive bussresan. Disciplin fick jag lära mig var A och O i trimmandet och det tackar jag för. På mina peppar&salt trimmar/putsar jag själv och det är en frid att få gå in i trimhuset och trimma.


Helgen i Helsingborg var jättetrevlig! På lördagskvällen samlade Carro och hennes mamma tillsammans med Åsa och Frida ihop ett stort middagsgäng. Tillsammans åt vi och skrattade gott. Scandic Nord i Helsingborg har ett riktigt bra kök!



Haltande närmar vi oss bilen :-)


Hmm...nu har vi bytt ac-kompressor i min bil, bytt däck på Marias bil efter våra tidigare utställningsresor. Vad skulle kunna gå fel nu när bilarna är i tipp topp? Jo, hjulet trillar av på min älskade utställningsbur. På tre hjul fick vi dra buren och bära tältet för att det inte skulle bli för tungt att dra buren. För mig är den oumbärlig (hopfällbar med bur och trimbord kombinerat) så nu ska den också på service :-).  



Några rosetter som Yvonne Kronstrand vann i söndags med sin Mollberg


Vi gör vågen för Yvonne Kronstrand som tillsammans med sin Mollberg blev BIS-2 veteran och BIR i rasen på söndagens SSPK utställning i Höganäs och sedermera BEST IN SHOW-2. Senad blev BIS-2 valp med sin dvärgpinschervalp 6-9 månader och Velvet Dandy’s BIS-3 med sin underbara Nexa, BIS-1 med sin Schnauzergrupp och BIS-3 med sin Affenpinschergrupp och BIS-1 med sin avelsgrupp med Affen.


Kram alla vänner!



Frukost lördagmorgon innan avfärd till Sofiero, Kaspelix-Maria, Frida (La Leia's), Yvonne och Joline

  

Bilder från lördagen:

    
Vi (Joline, Kaspelix-Maria och jag) hjälpte Velvet Dandy's som hade med sig två uppfödargrupper i helgen, Schnauzer p/s och Affenpinscher  


Maria Borg (Velvet Dandy's) med sin Doris som debuterade i juniorklass. Doris tävlade Joline med i barn med hund på söndagen.  
Påminner lite om min trädgård :-)     



Shopping till hundarna

  
Vi shoppade en hel del i Sofiero, fanns ett stort och bra utbud

  

        
Rico som blev grupp-placerad i grupp-2  

   
Sofiero

              
Min efterrätt  

Min förrätt, chevreost och honung...mums

 


Middag

     


Ja, det var bara för de tvåbenta att ligga på golvet :-)

  
Ja, inte för den minsta tvåbentingen :-)     


Bilder från söndagen:



SSPKs utställning på Höganäs BK



Två morgonpigga tjejer, Yvonne och Joline



Kvällsmat i Helsingborg på väg hemåt, pasta med skaldjur


Presentation

Omröstning

Tävlar du aktivt i lydnad, rallylydnad eller agility med din Dvärgschnauzer.
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards